T O P I C R E V I E W |
Ayn |
Posted - 2011/08/12 : 12:17:54 InsideOut lämnar med omedelbar verkan Spotify och tar allt sitt material med sig. Det innebär att allt med artister som t.ex. The Flower Kings, Karmakanic, Pure Reason Revolution, Neal Morse, Ayreon, Pain of Salvation, Devin Townsend etc etc försvinner.
http://www.insideoutmusic.com/newsdetailed.aspx?IdNews=10183&IdCompany=8 |
4 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
jonny99 |
Posted - 2011/08/17 : 21:14:50 Eftersom några av världens största medieföretag är delägare i Spotify så lär inte deras intäkter sänkas till fördel för artister och mindre skivbolag. |
modernman |
Posted - 2011/08/13 : 10:50:53 Jag tror och hoppas att det är på gång. Iom USA-lanseringen och de ökade intäkterna det innebär, kan det nog leda till ökade utbetalningar till artisterna och inte bara till bolagen. Vi hoppas på det iaf! Vidare så tycker jag personligen att de skall ta bort alla former av gratisabonnemang (om det nu finns kvar?). |
JonFo |
Posted - 2011/08/12 : 23:41:15 Jag hoppas fortfarande på att Spotify och händelser som den här kommer hjälpa musikindustrin hitta en ny framkomlig väg. Det är nog dessvärre så att det kommer bli ännu värre innan det blir bättre igen, och då menar jag för artisterna.
# Jon |
opethic |
Posted - 2011/08/12 : 12:23:07 Detta gäller alla etiketter som ligger under Century Media. Det kanske är dags för Spotify (och de som använder Spotify) att betala skäliga summor för musiken? |