HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Neeej! Bakslag för progrock på Spotify
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2011/08/12 :  12:17:54  Show Profile Send Ayn a Private Message  Reply
InsideOut lämnar med omedelbar verkan Spotify och tar allt sitt material med sig. Det innebär att allt med artister som t.ex. The Flower Kings, Karmakanic, Pure Reason Revolution, Neal Morse, Ayreon, Pain of Salvation, Devin Townsend etc etc försvinner.

http://www.insideoutmusic.com/newsdetailed.aspx?IdNews=10183&IdCompany=8

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2011/08/12 :  12:23:07  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message  Reply
Detta gäller alla etiketter som ligger under Century Media.
Det kanske är dags för Spotify (och de som använder Spotify) att betala skäliga summor för musiken?

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec
Go to Top of Page

JonFo
Member

218 Posts

Posted - 2011/08/12 :  23:41:15  Show Profile Send JonFo a Private Message  Reply
Jag hoppas fortfarande på att Spotify och händelser som den här kommer hjälpa musikindustrin hitta en ny framkomlig väg. Det är nog dessvärre så att det kommer bli ännu värre innan det blir bättre igen, och då menar jag för artisterna.

# Jon
Go to Top of Page

modernman
Member

278 Posts

Posted - 2011/08/13 :  10:50:53  Show Profile Send modernman a Private Message  Reply
Jag tror och hoppas att det är på gång. Iom USA-lanseringen och de ökade intäkterna det innebär, kan det nog leda till ökade utbetalningar till artisterna och inte bara till bolagen. Vi hoppas på det iaf! Vidare så tycker jag personligen att de skall ta bort alla former av gratisabonnemang (om det nu finns kvar?).
Go to Top of Page

jonny99
Member

432 Posts

Posted - 2011/08/17 :  21:14:50  Show Profile Send jonny99 a Private Message  Reply
Eftersom några av världens största medieföretag är delägare i Spotify så lär inte deras intäkter sänkas till fördel för artister och mindre skivbolag.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.09 sekunder. Snitz Forums 2000