HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 henricssons halvfärdiga DIY.

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
henricsson Posted - 2003/02/21 : 02:22:56
Hola amigos!

En vän med kamera i mobiltelefonen var hit idag;

Lådor till ett par seas-monitorer,


Mitt första projekt, fejtmodifiering av Audio Pro,


KlonAc,


Min härliga minitelefon Efter byte av mic/högtalare funkar den asbra!


Seriösa bilder kommer så snart jag har en kamera & mitt nya förstärkeri är på plats.

Kanske är mina högtalarprojekt längre gångna då med!

8   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
henricsson Posted - 2003/03/04 : 02:26:20
You bet!

Bara 1st XLS-subba, letar efter trevliga 6.5:or (4st, budget) & passande diskant till AP-lådorna.
Är det någon som har några heta tips, feel free to PM me.
henricsson Posted - 2003/02/27 : 19:39:01
Det är BD's lillebror Image 50,



Dom fungerade som bra testobjekt. Testade ett par olika element, det slutade med ett baselement i varsit kabinett (2x18L). Efter några månaders filtermekkande blev det till slut helt ok!
(Vid "normal" lyssningsnivå, fläskade man på blev felen för uppenbara)
Slumpen Posted - 2003/02/22 : 17:01:24
Bild nummer 2, dvs "Mitt första projekt, fejtmodifiering av Audio Pro" är det ett par black diamond... och vad har du gjort med dom?
henricsson Posted - 2003/02/21 : 13:13:50
Ja, det var ett sabla sågande

Det var OK bernu, tack för tipset på McCormick + Cyrus (köper nog det med)!

Elementen är inte nedfrästa heller.
Tycker f:ö bara att det är bra, när jag sen tar tag i saken (ny baffel, etc) som kommer jag få klart för mig hur baffeln "låter".
Förhoppningsvis har jag fått klart mätutrustningen så jag kan checka it out objektivt också.

Frågan är om någon har hört skillnaden När man simulerar kantdiffraktion med de aktuella måtten resulterar det i flera +/-2dB variationer.

bernu Posted - 2003/02/21 : 10:10:27
Jag får väl gå in och försvara stackar henricsson...

Det är inte hans fel, det är jag som byggt klonacarna. Jag valde att ändra lite på grundreceptet. Lådorna byggdes med sandwichkonstruktion med 16mm MDF + 1 mm dämplim + 12 mm MDF. Jag gjorde dessutom lådorna lite lägre men lite djupare så volymen är densamma. Jag valde även att sätta porten framåt. Diskanten mittplacerades också...

Det är ganska enkelt att åtgärda genom att sätta dit en ny baffel med hålen tagna offaxis.

Jag tror att henricsson kommer att göra lite modifikationer på lådorna (det är väl det som är DIY) så det skall bli intressant att se hur det blir...

Hoppas det var ok med förklaringen henricsson...

/Björn
Jadde Posted - 2003/02/21 : 09:45:41
Näe, fy! I mitten kan den inte vara.
Niklas Nord Posted - 2003/02/21 : 09:13:48

Precis vad JAG tänkte... diskanten i mitten, har inte sett nån proAc som haft det..
mangew Posted - 2003/02/21 : 03:45:55
En fråga, är det en Pro Ac klon den där halvfärdiga högtalaren? Om, har jag fel på ögonen eller har du satt diskanten i mitten av frontbaffeln i sidled? En grej med med dessa Pro Ac högtalare och kloner är ju iaf att diskanten ska vara lite off axis eller vad det heter. Vet faktiskt inte hur det påverkar i praktiken...

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000