HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 LCohens lilla hörna

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
LCohen Posted - 2003/02/19 : 21:56:30
Ja jag får väl lägga in mitt också då.

På ena bilden är mina gamla Ninkor kvar.. det var goda tider det

Nu är det
Aktiva Espek
3*LK140
Kairn
Sondek CD12
Linn K600 högtalarkablar
Linn Silver Connect

Vad man inte ser på bilden, som finns där nu. Är en stor äkta matta som hänger ovanför elektroniken.


25   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Dan Brickman Posted - 2003/04/24 : 11:57:59
Dasich:

Allt kan vara vackert beroende på betraktaren

Linns små svarta lådor är inte dom fulaste hifiprylar jag sett och inte dom snyggaste heller, däremot känns dom stabilt byggda och det är väl viktigast. O B S: enligt mina hornhinnor

En kompis (ej hififantast) var förundrad över att jag hade så billiga stereoprylar när jag nu var så intresserad. Han uppskattade min Linn Kariks värde till ca 1500kr (jag såg en sån där men den hette Mark..)

Jag måste säga att det var rätt kul. Hellre har jag hifi som ser ut som 2kkr på Siba och låter gudomligt än att ha hifi som ser ut som 150kkr men låter marskatt
DasIch Posted - 2003/04/24 : 11:32:05
Det där måste nog vara det näst vackraste jag sett.

Dan Brickman: Det råder ju ingen tvekan om att Klimax och Sondek är en riktig hit vad gäller design. Fast jag kan inte riktigt hålla med om att de svarta lådorna är fula. Kan tyckas en smula konstigt, men efter att ha kopplat in ett LK140-steg har jag utnämnt dem till världens snyggaste svarta lådor. Jag tror skönheten kommer av att höra lådan spela - men då gäller det ju också att man gillar Linn förstås.

Ps. Med risk för att låta som ett fruntimmer. Snygga gardiner!
Dan Brickman Posted - 2003/04/24 : 10:48:25
Men visst tusan är dom läckra

Den vanliga Linndesignen ( svarta "LP"-lådorna) är enligt mig en akilleshäl om man nu egentligen skall bry sig om design, vilket jag med rodnad på kinderna erkänner att jag gör.

CD12, klimaxserien och Espekhögtalarna däremot är ju helt enkelt en fullträff även designmässigt.

..och ljudmässigt finns inget övrigt att önska heller

Men önskar gör jag ändå
Jadde Posted - 2003/04/24 : 10:05:40
Flinar rätt bra dom där Linnarna!
jajon Posted - 2003/04/24 : 00:09:26
Som jag sa tidigare, jag är tårögd.
LCohen Posted - 2003/04/24 : 00:01:28
moving on.

Har kontrolen hemma. Skön liten pryl. Den har vunnit samma pris (måste leta fram vad priset hette, men nåt i stil med "bästa produkt") i japan som övriga produkter i top-of-the-line-serien som linn har (CD12, LP12, Klimax solo, Komri).

Det säger ju det mesta, behöver nog inte fylla i så mycket mer. Men för att jämföra med den gamla Kairnen som länge tjänstgjort på min hylla, så är ljudet klarare, musiken bättre och tajtare.. och basen går djupare och det är speciellt märkbart i basgångar som nu kommer fram _väldigt_ tydligt och rent, inga problem att höra tonerna och melodierna. Underbar liten produkt som gör skäl för sitt namn Klimax Kontrol.

Övriga kommentare i det hela.... Metallica Unforgive II, den är att rekommendera hemma hos mig... kört den på 85... mmm säger jag bara... dra igång rätt hårt.

Sarah Brightmans Scarborough Fair.. skööön.. hennes röst är underbar och kommer till rätta

Tina Turner - alla möjliga låtar: HÅHÖJBA säger jag bara, och låter det räcka.

Dire Straits: KABLAAAM, nuf' said.











LCohen Posted - 2003/04/18 : 00:15:41
om den är oöppnad och jag får behålla den så är du varmt välkommen ;)
erik Posted - 2003/04/17 : 21:30:57
LC, får jag komma om jag tar med en Ardbeg 1975?

/Erik
DasIch Posted - 2003/04/17 : 18:48:41
Jag säger som jag alltid brukar; njut försiktigt av whiskeyn. Det är en härlig dryck, fast numera får jag kväljningar av bara lukten.
Fast man får aldrig heller glömma att njuta av livet, det finns ju faktiskt inget bättre att njuta av.
LCohen Posted - 2003/04/16 : 22:58:52
jo är det nåt jag kan så är det att njuta av livet
luminox Posted - 2003/04/16 : 22:55:05
Dra på trissor det var ingen dålig whiskysamlig heller, LC-Cohen du verkar vara en riktig livsnjutare!!! CD12 och Whisky ingen dålig kombination!!!
LCohen Posted - 2003/04/16 : 22:02:33
haha... ta med dig flera då :p

Jag har några whiskyflaskor att bjuda av också

Glendronach 15
Laphroaig 10
Laphroaig 15
Bowmore Dawn
Highland Park 15
Highland Park 18
McLeod Highland
McLeod Islay
och snart Redbreast också
DasIch Posted - 2003/04/16 : 21:56:13
En flaska? Jag provade det där vinet igår, och kan lova att en flaska inte räcker långt.
LCohen Posted - 2003/04/16 : 20:51:54
åhöjba.... ja tar du med dig en sån flaska dasich så är du varmt välkommen ;).
DasIch Posted - 2003/03/29 : 09:56:42
Det finns risk att jag till sommaren kommer stanna till i Umeå för att besöka lite släkt. Är det okej om jag droppar förbi dig med ett par flaskor gott vin och min cd-sammling? De borde inte ta så många dagar att lyssna igenom skivorna. Kan också försöka sammanstråla med jajon, så har vi fest i ett par veckor.

Dan Brickman Posted - 2003/03/28 : 07:34:12
WOW LC WOW

Antingen har du en grym vidvinkel på objektivet eller också kan du starta ett eget diskotek

Mycket snygg och säkerligen välljudande anläggning
LCohen Posted - 2003/02/26 : 10:26:14
Ang. mattan, det blev en rätt stor skillnad, det rensade upp kan man säga
LCohen Posted - 2003/02/26 : 10:20:57
ja säg det siffernisse. Vet ej... men tids nog så måste det väl stå en sån där :)
Siffernisse Posted - 2003/02/26 : 01:16:31
har länge funderat på att placera ett tygstycke bakom högtalarna, men det har liksom aldrig blivit av. Hur mycket bättre blev det!

köpte ju en 5103:a i höstas, så jag tänkte kanske inhandla en plasma, i sommar, så att jag kan köra lite bio, utan att behöva ha en tv mellan högtalarna, annars är jag riktigt sugen på ett par feta Espek(om jag bara hade råd så).

när står det en Kontrol under cd12:an??

mvh/
siffernisse
LCohen Posted - 2003/02/24 : 13:37:01
mäh.. dom som är så vackra... jag tycker dom är urläckra.. fast snyggare i verkligheten..


bilden är fotoredigerad visserligen, komri har aldrig stått hemma hos mig
ekman Posted - 2003/02/24 : 08:35:24
nej usch =) fast dom ser inte så läskigt stora ut i det rummet men dom är fortfarande lika fula hehe
Wingboot Posted - 2003/02/23 : 20:59:11
Japp stilrent är bara förnamnet. Rymligheten var också något unikt faktiskt. Väldigt harmoniskt med så stor yta och snygga prylar hängandes på väggen.
daggen Posted - 2003/02/21 : 00:55:45
LCohen: fläskigt som faen med Komrisarna ;)
LCohen Posted - 2003/02/20 : 11:25:08
quote:
Originally posted by Jadde

Snyggt! Är det stor skillnad mellan Ninka och Espek?



bra fråga.. erhm.. jo.. det tycker jag nog. STOR skillnad kanske det inte är, men tillräckligt klar för att det ska vara värt att byta upp sig!

Sen är espeken mycket kraftigare också... jag är rätt.. gas-glad med volymen om man säger så :D
Jadde Posted - 2003/02/20 : 10:37:50
Snyggt! Är det stor skillnad mellan Ninka och Espek?

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000