T O P I C R E V I E W |
j0akim |
Posted - 2003/02/19 : 18:39:56 De flesta bilder jag har lagt upp har försvunnit då servern de låg på har lagts ner. så tyvärr har jag inga äldre bilder utan endast relativt nya. de nya ligger iallafall på sida 5.
en teaserbild:
|
25 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
iroise |
Posted - 2009/08/02 : 18:58:58 Det är sommar dvs lågaktivitet på forumet! Ditt rum är väldigt smakfullt/snyggt. Hade du bott i skåne (nedre delen) hade jag gärna kommit för lyssningsstund. Jag hade tidigare ett smalt lyssningsrum men fick ändå till det. |
Gozzi |
Posted - 2009/08/02 : 18:36:09 Riktigt stiligt system, kan tänka mig att dina ML låter sjukt bra. Hört en del olika modeller och haft ett par SL3 för många år sedan. Men dina burkar är ju någe helt annat !
Grymma bilder ! |
matta |
Posted - 2009/08/01 : 21:23:23 Foto-intresserad som man är kan jag inte låta bli att kommentera bilderna. Det är riktigt bra bilder du tagit på din anläggning. Hoppas det låter lika bra som det ser ut...
|
gcs |
Posted - 2009/07/19 : 18:58:56 Hej jOakim! Nu ska vi inte vara sånna! Jag tycker du har mycket fina och vackra grejer. Jag såg att du också har en Velodyne DD10 subwoofer. Är du nöjd med den? Jag har själv en DD18 och funderar på att skaffa mig en till fast mindre till min hembio. För övrigt är det så att jag är uppvuxen i Enskede där du bor och jag åker förbi varje gång jag ska till stan från Tyresö. Snyggt lyssningsrum du har, det kan inte jag ståta med. Men det låter bra. Det skulle vara kul att jämföra dina Denon 7000 lurar med mina lurar. Vi kan väl höras och träffas framöver då vi bor ganska nära varandra och då får du försöka spela brallorna av mig. |
j0akim |
Posted - 2009/07/19 : 18:29:18 Nehepp, inget intresse alls? Då tackar och bockar jag för mig. Hej |
j0akim |
Posted - 2009/07/18 : 00:30:22 Häromdagen fick jag hem en leverans som var efterlängtad:
Ett par Lawton Audio moddade Denon hörlurar, dessa ersätter mina Sennheiser HD650 som fått en ny lycklig ägare.
De har spelats in nästan konstant i en vecka och börjar äntligen öppna upp sig. Jag har aldrig varit med om någon elektronik som låtit så dåligt från de kopplats in för första gången tills när de börjar bli inspelade... Så om 1 vecka till ungefär tror jag vi börjar hitta hem.
Nu börjar det låta riktigt riktigt bra. Lite skränig diskant än, men den mjuknar snart upp, det har jag hört på inspelade lurar |
j0akim |
Posted - 2009/07/10 : 08:08:26 Som ni kan se så har jag varit härifrån ett bra tag. Det blir ju så när man är nöjd, och så har jag även blivit pappa. Då lyssnar man på musik och ser film istället för att sitta på forum .
Vi har även flyttat till en större bostadsrätt som ligger i Enskede/några minuter från Stockholm C.
I början på veckan hände något. Jag kom över en Rega P1 vinylspelare billigt. Jag kände att jag ville spela lite vinyl igen:
Såhär ser fronten ut nu, som ni ser är det kombinerad surround/stereorigg:
Rummet är lite för smalt, men det duger åtminstone. Det låter otroligt bra i sweetspot. Kablaget är utbytt till Kimber 8TC till frontar och center. Internt mellan för/slutsteg så är det Kimber KCAG XLR. Till all elektronik använder jag Supras nätkablar som går in i mitt Monstercable strömcenter.
Playstation 3 konsollen har jag sålt då den lät för mycket samt blev för varm. Xboxen har jag kvar då jag har massor av spel, men har tyvärr inte tid att spela med längre.
Jag har sålt den föra ML centern då jag inte tyckte att den spelade bra ihop med mina Vantage. Jag köpte istället en Motif som är en elektrostatcenter. Denna funkar klockrent ihop med Vantage, och är dessutom rätt liten jämfört med storebror. Jag var ute efter en som gick att få in mellan bänk/tv och denna passar med ca 0,5cm marginal(eftersom jag har höjt tvn nu):
Nu är ju inte detta ett hemmabioforum, så ni får kolla länken i min signatur för mer hemmabiofoton :).
Det har även blivit en riktigt espressomaskin:
Som håller mig vaken under hifisessionerna.
Fortsättning följer... |
j0akim |
Posted - 2008/08/30 : 14:10:49 Tack! Jo de behöver kraft, men faktiskt inte jättemycket. Jag körde med en Primare spa20 och den räckte gott och väl, 100w ligger den på. Nu när jag kör Nuforce så låter det underbart, det steget är på 190w, men det kändes som ett väldigt stort hopp efter spa20.. |
JPT |
Posted - 2008/08/30 : 08:00:03 Jättesnyggt system. Har hört ML vantage många gånger hos en kompis och det är en fantastisk högtalare. Behöver mkt kraft dock. Fint! |
j0akim |
Posted - 2008/07/12 : 23:58:13 Lite nya bilder:
|
kent_n |
Posted - 2008/07/10 : 09:06:37 KAFFEBRYGGARE Moccamaster, guld har själv skaffat likadan, värd varenda krona. Överlägset kaffe. |
FBK |
Posted - 2008/07/09 : 15:28:22 Inte förvånad över din aha upplevelse, Nuforce pryttlarna är ju lite bättre än Primaren skulle jag tro. Grattis! |
j0akim |
Posted - 2008/07/09 : 09:45:59 För första gången på många år så nästan grät jag i soffan.. Detta var i ett rum som är i stort sett kalt då jag inte har fått matta osv än. Jag hörde ljud jag aldrig hört innan i musiken, "läppljud", olika ljud från studion osv... Helt otroligt. Snart får jag hem lite inredning som kommer hjälpa till att dämpa rummet och jag kan inte tänka mig hur det kommer att låta bättre...
Detta var ett snabbt intryck. Vi får se hur det växer fram när grejerna börjar användas dagligen...
SÅ, VAD HAR JAG KÖPT? Jo....... Trumvirvel:::::::::::
Först in animerad bild:
Nuforce MCH-3SE-C7 - 7st REF9V2SE slutsteg
Sen på uppsättningen:
Nuforce AVP-17 och Nuforce MCH-3SE-C7 Bättre bilder kommer.. |
j0akim |
Posted - 2008/06/06 : 12:44:22 Här kommer en efterfrågad bild:
|
huzze |
Posted - 2008/06/04 : 20:35:34 Tack för bild & info. Den är snygg! Men märkligt att nätsladden är fast. |
j0akim |
Posted - 2008/06/04 : 20:14:42 ingen fara! jag googlade lite och hittade denna:
För den som är intresserad:
"Patented Monster® Clean Power#8482; Circuitry Removes Pollution From Your AC Power for Improved Picture and Sound Audiophiles have known for years that the power coming through the AC line is full of interference and line disturbances that degrade audio reproduction. Dirty power is also caused by radiated high frequency signals, such as those coming from broadcast stations, or even your own video and digital components. You only have to see the interference from a motor or hairdryer to see and hear its effects. With today's digital circuitry and especially with digital video, polluted AC power can cause poor quality sound and picture. The detrimental effects of dirty power cannot be removed by ordinary surge protectors.
Monster Patented Clean Power Stage 2 v.2.1 Filters, for Better Picture & Sound Patented Monster Clean Power filter circuitry virtually stops most electrical line noise that goes right through ordinary surge protectors, and Stage 2 v.2.1 also prevents noise generated by one home theater component from affecting another. Two isolated filters optimized for audio and video, plus a high-current filter for your power amplifier provide excellent AC powerline noise rejection and isolation of audio equipment from video equipment for improved component-generated noise rejection. The result is the best possible picture and sound from your components. You'll enjoy a more natural sound with increased dynamic range as well as the most vivid image possible.
Prevent Thousands of Dollars Worth of Potential Damage to Your Sensitive Electronics from AC Electrical Surges and Spikes With Exclusive T2#8482; and Tri-Mode#8482; Circuitry The Monster Power HTS 2600 MKII protects sensitive Home Theater components that can be easily damaged from the surges and spikes common with AC power. The problem is even worse if you live in an area plagued by lightning or power blackouts. Extremely high voltages can travel through the power line, seriously damaging or even destroying your components.
Unlike many simpler surge protectors that rely entirely on metal oxide varistors#8212;MOVs#8212;for surge protection, exclusive Monster T2 electronic circuitry does more to protect your system better. T2 microprocessor-controlled circuitry is faster-acting than MOVs, and more sensitive#8212;when it senses a voltage swell coming, it completely disconnects power for 15-seconds. This actually protects the MOVs (which serve as a backup) to keep them from blowing out every time there's a problem (when the MOVs blow in any surge protector, the entire unit requires replacement.) But T2 doesn't just protect your equipment from over-voltage electrical swells and spikes, it also protects from severe under-voltage sags that can occur (especially during brownouts) and also damage your equipment.
With Monster Tri-Mode#8482; circuitry you not only get the most comprehensive power protection, but you're also kept informed of what's going on with audible alarm and visual status indicator lights. With the ability to absorb up to 5750 Joules of electrical surge, and the microprocessor-based T2 Circuitry re-connecting your valuable home theater components only after danger has passed and the electric levels are safe, you can rely on the Monster Power® Home Theatre Reference PowerCenter#8482; HTS 2600 MKII to keep your system protected.
Get All the Performance You Paid For#8482;#8212;with the Monster Power® Home Theatre Reference PowerCenter#8482; HTS 2600 MKII Convenience is vital, too#8212;which is why the HTS 2600 MKII also features component-assigned color-coding with matching power cord labels for easy identification. It#8217;s also rack-mountable for easy integration into custom installed rack-mount systems. And, after you've finished hooking everything up, the entire HTS 2600 MKII PowerCenter can also be remote controlled for convenient operation." |
huzze |
Posted - 2008/06/04 : 20:01:59 Misstänkte att jag skulle göra bort mig när jag ställde frågan Närbild beställes ändå, för den ser ju läcker ut |
j0akim |
Posted - 2008/06/04 : 19:53:36 Ok, ny elektronik är beställt, så nu är det bara att vänta.... Som ett barn på julafton... :) |
B-200 |
Posted - 2008/05/30 : 23:39:32 Tejpar fast F5 så länge ;) |
j0akim |
Posted - 2008/05/30 : 23:06:44 Det är en monster strömrenare/grenkontakt som står bredvis ps3an. Det är nya prylar på ingång men det dröjer nog någon/några veckor, men den som väntar på något gott.... :) |
B-200 |
Posted - 2008/05/30 : 21:40:03 Vad kommer ersätta Primaren, jag har F5at lääänge nu men nu vill jag snart veta vad som kommer Är inte det monsters strömrenare previd PS3an?
|
huzze |
Posted - 2008/05/30 : 21:33:03 Prydligt och stilrent.
Har du ingen närbild på stärkarn (bredvid PS3)? |
j0akim |
Posted - 2008/05/30 : 21:11:00 Tack Tack Tack! :) Jag är så nöjd med bytet så jag inte kan beskriva det... Mac är underbart. Helt plötsligt slipper man allt strul, och en ful svart låda som låter och dammar vid golvet... Byt på en gång!;)
Golvlampan är från www.pid.se , den heter FOTO |
nahoj |
Posted - 2008/05/30 : 20:01:36 Riktigt stiliga saker du har, gillar Mac:en, funderar på att byta till en sådan från Pc, är du nöjd med den?
Mycket fina bilder med för den delen, du är en av dem här som inspirerar mig i mitt fotograferande
en annan sak, var har du köpt golvlampan
//johan |
j0akim |
Posted - 2008/05/30 : 18:45:45 Lite bilder tills vidare. Intresset verkar minimalt men jag postar ändå..
Här lyssnar jag på musik och surfar
Tillfällig lösning på lagring för diverse media..
Squezeebox Duet
Front från sidan. Väntar på matta och soffbord |