T O P I C R E V I E W |
Karneolen |
Posted - 2008/10/22 : 18:35:53 En kort presentation av de prylar som finns i "karneolens" rigg efter att surfat runt på forat ett tag.
Uppifrån och ner, Dual 505-2, Rotel RB985 (basar), Pioneer DV-668, Denon AVR2307 (försteg), Sentec EC9, Naq/LTS RIIA, Classic 8.0b (toppar)
Denna modell på högtalare mistänker jag inte är så obekant
... ytterligare stilstudier på dessa klenoder i .3 tappning.
Som kuriosa kan nämnas att basarna är de så kallade OB51 samt de i rå mdf framför är ett par OA51 kloner med orginal element och filteruppsättning (låter helt okej).
I planerna för framtiden är väntan på element till 2 par mini-51or för sido- och bakkanaler. Dessa är lackade men har ej WAF med nuvarande färg Omlackning väntar under veckan till satin svart. |
3 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
Karneolen |
Posted - 2008/11/25 : 23:10:17 Audiovector: Det liras inte så mycket vinyl som jag skulle vilja. Detta är en temporär lösning tills jag får lyft över allt i den nya bänken (den har varit färdigbyggd i veckor, öh någon månad å lite till). Det har liksom kommit ett klonbygge av OA51 ivägen. I den nya bänken kommer svarven att stå fri från slutsteg och annat löst bös. Jag var bara tvungen att få igång basarna och då vart det enklast att bara lyfta på den :-) |
Audiovector |
Posted - 2008/11/23 : 14:10:18 Trevligt! Men det kan ju inte vara optimalt att ha skivspelaren på slutsteget. Du riskerar ju att sabba BÅDA enheterna av värmeutvecklingen! |
Tux |
Posted - 2008/10/24 : 12:34:57 Sedär ja. Jag måste säga att de ser än mer äggskalsfärgade ut på plats i rummet än vad de gjorde nere i garaget. Där var det en acceptabel nyans, på plats i rummet förstår jag madame.
/P
|