T O P I C R E V I E W |
zemtex |
Posted - 2008/06/13 : 23:51:33 Da var tiden inne for å opprette min egen tråd, herav kalt egrotråden :) Har lenge vært på nippen på å komme igang, men ting tar som kjent tid Får beklage for at det jeg skriver er på norsk, men håper det går bra :) og starter i god HiFiForum tradisjon med bilde av en gris.. eller kanskje en katt...
Historikk Jeg er en kar, 80modell, som bor og virker i Mo i Rana, men er opprinnelig fra Helgelandskysten. Har vokst opp med to eldre brødre, som begge var musikk intr, henholdsvis trommer/hifi og bilstereo. Så når jeg kom i tenårene, var det ikke stor tvil om hva hobby jeg fikk... Startet helt på bunn (og da snakker vi bunn), men et Sharp "midirack" kjøpt på IDEEL. Dette var i praksis en plastkasse, med mye luft inni, mest pga av at den hadde platespiller på toppen, og måtte ha full dybde. Dette holdt forsåvidt til alderen, men da jeg ble circus 13år skulle jeg bruke bruke sparepengene på forsterker og høyttalere. Det ble et sett KEF K120, brukte sådan. Toveis monitorer av god kvalitet. Skulle også få meg en integrert forsterker....men for å gjøre en lengre historie kort, sprengte jeg budsjettet kollosalt, og gikk for et et Tandberg for/effekt sett. CD spiller ble en Phillips discman. Dette var et sett med 3002 forforsterker og 3006 effekttrinn. Effektn var ikke stor, men var tung som bly :)
Dette oppsettet så ikke direkte flott ut, men jeg var fornøyd med gutterommet mitt...
Etter noen timer på skolesløyd'n ble resultatet et DIY rack, ikke så ulikt det mange lager idag syns jeg... Det ble seende noe slikt ut:
to be continiued... |
25 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
lindvall |
Posted - 2010/12/07 : 11:11:18 Finfina bilder! Blev det noen forsjell med kablene? |
opethic |
Posted - 2010/12/07 : 10:21:35 Cool kille!
Fina bilder!
|
zemtex |
Posted - 2010/12/07 : 10:12:26 Ble forresten pappa i mars i år...
Måtte feire dette med ny t-skjorte :)
Junior måtte selvsagt også få matchende!
|
zemtex |
Posted - 2010/12/07 : 10:03:37 Long time, no update...
Her er noen bilder fra montering av FAT LMC DIY power kabel.
|
AlfaGTV |
Posted - 2009/12/12 : 20:27:10 Toppenfina bilder! Och superläckra DIY-bänkar! Och spännande elektronik naturligtvis!
"Keep 'em coming!"
MVH /Micke |
zemtex |
Posted - 2009/12/09 : 08:40:41 Foruten å ta bilder på konserter har jeg gjort andre ting i sommer/høst. Nemlig et større prosjekt som har besått av totalrenovering av 3je etasjen. Dette innebar bl.a; riving av hundrevis av kg med porøsplater, flere titalls søppelsekker med gammel "glassglava", et stk bad, 40kvm gulv, 3 vindu og ei dør. Og når dette pluss ca 1000 spiker var fjernet ble det ført opp x antall meter ny og fersk glava, 100% nytt el-anlegg, tett på 60 veggplater, en haug med takplater, en km med listverk, en palle maling, en skvett blod og noen liter svette senere, var jobben jobb. Sett bort fra 2 helger med assistanse fra familie er det meste gjort av undertegnede, hver ettermiddag/kveld og helg i 12 uker. Sist helg hadde jeg min første helg etter alt var ferdi, det var helt fantastisk herlig!
Tar med en liten bildekavalkade med Før - Etter bilder :)
mvh Kai |
zemtex |
Posted - 2009/12/09 : 08:38:32 Smakebiter fra lokal festival i sen sommer:
Marit Larsen
Paperboys
Kaizers
|
zemtex |
Posted - 2009/12/09 : 08:36:45 Tar med noen bilder fra en av Kari Bremnes sine konserter i sommer, nærmere bestemt Bodø, ute på en holme...
Fortsettelse følger.... |
huzze |
Posted - 2009/08/19 : 17:27:32 Kreativt!!! |
zemtex |
Posted - 2009/08/19 : 15:57:33 Litt playtime i stua med kamera, et stk PSU og 4 stk bananplugger
|
zemtex |
Posted - 2009/06/23 : 18:47:39 Hej.
TP10'n er helt fantastisk til prisen. Den når selvsagt ikke på til DP'n, men igjen, til prisen er det helt utrolig. Budget killer :) Blev enda bedre med "high-end" power supply :) Bruker TP10'n nå på sommeren når det er varmt, så kommer jeg til å bruke DP fra høsten av igjen, da jeg TRENGER varme :)
-Kai |
TuneTrippin |
Posted - 2009/06/23 : 18:38:17 Vad tycker du om TP10:an? |
ohmega |
Posted - 2009/06/22 : 21:38:14 Oj...denna tråd har jag missat helt. Semtex, snygga DIY byggen... |
zemtex |
Posted - 2009/06/22 : 18:53:17
Ny benk i hus
Med lillegutt på toppen som sommervikar :)
Og lillefrøkena som "ivrig" tilhører...
|
zemtex |
Posted - 2009/05/23 : 20:22:09 Nytt lite lektøy ankommet stua ...
[size=5]BIG vs small[/size=4]
|
zemtex |
Posted - 2009/03/17 : 23:56:43 Da jeg ikke tok bilder av selve produksjon av mine siste akkusikkreasjoner, så fant jeg ut at jeg i det minste kunne prøve å lage noen skisser i Google Sketchup. Er ikke den mest kyndige i dette programet, men la gå..
I de første bilde, til høyre, er 1/3 av en rockwoolplate med skråskjærte sider. Dette logisk nok for at panelene skal ligge fint inn i hjørnene. Til venstre, viser resirkulert rammeverk fra tidligere rockwool-rammer, kappet til passe lengde og plassert bak en rockwoolplate. Disse treplankene sin funksjon er ene og alene å være ryggmarken i hvert panel, holde panelet stivet og rett, være stiftefeste for trekkene, og være feste for opphenget... Dårlig forklart, men satser på at bildene forklarer det meste ;D
|
Ledzepp |
Posted - 2009/03/15 : 23:07:17 Trevligt...du har ingen bild på hur du gjorde hörnvarianten? |
zemtex |
Posted - 2009/03/15 : 19:16:34 Da har jeg nådd en ny lydmessig milepæl. Har fra før brukt slike rammer med rockwool (byggebilder side 3 i tråden), men for å øke WAF nivået, fant jeg ut at jeg kunne bruke restene fra de gamle rammene jeg hadde liggende (rødbrune rammer med blomstertrekk!). Disse ble så demontert og de lengste stavene i disse rammene ble tatt vare på. Rockwoolplatene ble delt på 3, dvs fra å være 120x60cm, ble så 120x20cm. De lengste stavene ble kappet til og brukt som stiftefeste, kort og godt. Først et lag med billi Jysk fleece pledd, så noe dukgreier med ca samme farge som veggene. Jeg laget totalt 8 slike.. 4 hjørner, 2 pr hjørne. Hver ble hengt opp ned en streng og en krok i veggen. Med at de henger, kommer de ikke i veien for støvsugern e.l. :D
Slik var det for noen mnd siden....
Venstre bak:
Høyre forran:
Og venstre forran:
PS: Maleriene som henger på veggen forran har også fått rockwool behandling :) PS2: Bildene er tatt med kompakt kamera, så det er ikke lagt stort håndverk i disse bildene. |
zemtex |
Posted - 2009/02/22 : 22:31:20 Home cinema room:
Har endelig fått ut fingern å prøvd å fange "steminga" inne i det vi kaller tvstua/hjemmekinoen. Rommet er ikke stort(!), men akkurat passe for to som er glad i hverandre. Rommer inneholder akkurat det som er nødvening, og ikke noe mer. En flatskjem, 5.1 oppsett med høyttalere, DVD/WII/forsterker, DVD&CD hyller og en dobbel-recliner (med individuell rygg justering) + en puff. Bildene ble ikke no særlig bra, men slike HDR bilder er litt vanskelige når man ikke har holdt på mer enn 5min tidligere med programvaren...
Frontrekka
Bak i rommet..
DVD hjørnet
CD + DVD hjørnet
(PS: de sorte rørene på de to nederste bildene er DIY basstraps som ikke har fått topp og bunn plate enda, som for øyeblikket er på visitt inne i hjemmekinoen...) |
zemtex |
Posted - 2008/12/11 : 00:08:05 Hei hei
Får vel gjøre et forsøk på å holde til liv i denne tråden, så her er noen fra dagens lille runde med et par lånte objektiv...
mvh Kai |
B-200 |
Posted - 2008/11/02 : 21:34:28 riktigt, riktigt snyggt. |
peterbrorsson |
Posted - 2008/11/02 : 21:30:56 Hej, Vet inte vad jag ska saga, mer an lackert!! Dessa gangstavar o muttrar gick inte av for hackor. Daremot kan du val tala om vad for dipoler du har/hade?? |
zemtex |
Posted - 2008/11/02 : 20:24:40 Heisann..
Da er de trehvite veggene "historie", og oppsettet ser slik ut en søndag kveld... Alt er ikke helt slik jeg vil ha det enda, men det nærmer seg.
mvh |
zemtex |
Posted - 2008/10/20 : 13:02:41 PS: Lytterommet nærmer seg ferdig :)
|
zemtex |
Posted - 2008/10/20 : 13:00:40 I påvente på at den ene kroken min skal bli ferdig, kan jeg jo laste opp noen bilder fra i sommer som ikke har komme med enda. Nøkkelord: DIY, rockwool, rammer
Man tager et tre, og spikker ut en stabel med slike:
Disse monteres så sammen
Ugjevnhetene-gjeves-ut...
Så lager man tidenes enkleste, men beste festeanordning for rockwoolplatene:
Og monters hensiktsmessig inni rammene:
120x60cm plater kappet ned til 60x40 (med andre ord 1 blir til 3)
Disse monteres så enkelt i hver sin ramme:
Trekkes så med det eksklusive stoffet FleeCe PleddE, fra kjente franske leverandøren JySk:
Fra samme leverandør trekkes et nytt lag med stoff:
Slik tar de seg altså ut på vegg:
NBNB OBSOBS: Disse er ikke 100% ferdi slik de er tiltenkt, men så snart jeg får tid skal disse dekoreres.
-Kai |