T O P I C R E V I E W |
Heliac |
Posted - 2008/01/03 : 17:05:21 En kort presentation av mig då!
33 år boende mitt i Dalsland, har varit "stereoprylsgalen" sedan barnsben med en ständig förkärlek till att spela högt!
Med åren har väl jakten på väljud i kombination med att spela högt blivit mer intressant.
Är oxå svag för vintagegrejer framförallt recievers från 70-talet, sitter inne på några stycken bla. Pioneer SX-1250, SX 1280 och en SX 1980.
Nåväl, så här ser min setup ut för tillfället!
Förstärkeri
Förförstärkare: Onkyo TX-SR875E Slutsteg front: Dynacord L-1000 Slutsteg sub: Dynacord L-1000 Förstärkare center: Pioneer A-449 (bägge kanalerna körs) Förstärkare bak: Onkyo TX-SR875E
Front och Sub-stegen körs på varsin fas, det blippar i ljuset annars när man har fest!
Högtalare
Front: JBL-LSR 6332 Sub: JBL P1220 E 2st (12") Center: 2st Canton CD-50 som drivs via en passiv Canton-sub Bak: Yamaha stativlådor med JBL 8" bas + 1" titandiskant
EQ & Processorer
DBX 231 för front AB 231 för center och sub DBX 215 för bak DBX 120 A bas-synth som lägger till bas en oktav under den befintliga signalen.
Har kopplat alla eq:s på dvd:ns analoga utgångar till multichannel input så att man kan välja optiskt om man vill förbi alla eq:s.
Kringutrustning
Pioneer DV 696 AV Technics SL-1210 MKII Sony Playstation 3 Teac X2000R Sanyo PLV-Z3 Canal Digital HD-Box
Lite bilder!
Så ser rummet ut!
Och inuti skåpet! Numera har jag en ny möbel då det blev lite varmt därinne, trots att bakstycket på skåpet var borttaget.
Nya hemtillverkade möbeln!
Steg och EQ:s är förflyttade till en garderob i rummet bakom. "Under konstruktion" så det är lite sjabbigt just nu...men det spelar :)!!
Så här ser subbarna ut!
1980:n stoltserar på köksbordet!
|
4 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
matta |
Posted - 2008/06/29 : 22:03:10 80-talaren ser riktigt cool ut !! |
Heliac |
Posted - 2008/01/04 : 11:20:13 Jo, jag är nöjd med högtalarana. Jag vet att det råder delade meningar om JBL men det här är en bra kombination av schysst ljud och att kunna spela högt. Stegen låter jättebra förutom att fläktarna väsnas lite grann, men det gör ju inget nu när de sitter i ett annat rum, när stegen fanns att köpa tillhörde de den serie som Dynacord lagt mest krut på linjäritet osv.. |
FBK |
Posted - 2008/01/04 : 00:16:59 JBL-LSR 6332Råkade se dina bilder på på Minhembio häromdagen och det var kul att se hur ett fint par LSR 6332 såg ut live. En kompis kom över ett par för 6-tusen kronor (slitna/fula lådor, men hyffsat okej annars)som jag har fått provspelat lite på hos mig och jag kan tänka mig att du är ganska nöjd med dessa högtalare.. Slutstegen Dynacord L-1000 är det studio steg eller något annat? |
Smackman |
Posted - 2008/01/03 : 20:56:57 Nice ! Kul att se equlizer :) |