T O P I C R E V I E W |
Sakeo |
Posted - 2005/10/29 : 18:58:54 Hej! Jag är en 35 årig ung grabb från sveriges närmaste stad som är förälskad hifi och nu mera hembio också, Jag har varit med och läst här på forumet sedan starten men inte varit så aktiv på skrivandet.
Anläggningen jag har är kombinerad hifi/hembio ingen skryt system men låter bäst av det jag har haft genom åren! Dvd/cd-spelare Philips dvd-963SA(sålde min e-sound 5a nyss) Försteg:primare pre30 slutsteg: Primare A.30 Högtalare: Canton RC-L flerkanalreceiver: marantz sr-5500 Kablar är billigt från audioquest, högtalarkablar från taralabs. Nästa uppgradering kommer läggas på nya kablar, både signal och högtalare. Sen ska det jobbas med akustiken.
Hur låter det då? Jag tycker det låter bra, mycket driv, luftig diskant som aldrig blir jobbig. mellanregristret är härligt med riktigt fina röster. Basen kan bli lite mycket av, men blev bättre när jag ställde ut högtalarna ca 130 cm från bakväggen. Det jag saknar är det ska släppa mer, ni fattar vad jag menar hoppas jag!?
Här kommer en adress till min anläggning då jag inte hajar hur man lägger upp bilder här på forumet: http://www.minhembio.com/juan |
3 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
Manga X |
Posted - 2005/10/29 : 20:44:56 Jaha det var du det! Världen är liten!!! Speciellt Enköping!
Mvh Magnus Eriksson |
Sakeo |
Posted - 2005/10/29 : 20:20:25 visst är det roligt! Kommer du i håg att vi talades vid i telefon om en e-sound cd spelare för någon månad sedan?
|
Manga X |
Posted - 2005/10/29 : 20:15:33 Nämen titta en till från Sveriges närmaste stad!!! - Roligt!!
Mvh Magnus Eriksson |