T O P I C R E V I E W |
Muse |
Posted - 2005/07/14 : 14:02:48 Här kommer lite bilder på min anläggning!
En överblick..Beakta att TV´n är 36"..hehe |
25 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
FBK |
Posted - 2006/03/16 : 23:19:46 Du har nog rätt UnBeliever, här händer ju inget |
UnBeliever |
Posted - 2006/03/16 : 19:52:23 FBK, tror du verkligen att Muse har tid att plocka fram kameran???
Han sitter nog fastgjuten i lyssningssoffan ett långt tag framöver. Väntar mig inga bilder förrän till sommaren nån gång |
FBK |
Posted - 2006/03/16 : 19:26:01 Har inte du fått in lite nya grejer i riggen Muse,var är bilderna |
Muse |
Posted - 2005/10/05 : 11:51:34 Jaha, har varit dålig på att uppdatera denna topic..
Pangea-blocken är numera i skogarna nära Mjölby. Mina nya mono-block som endast spelar bas är: 2 st Denon POA-6600A 30 kg Kenwood L1000-M spelar på topparna, en nödlösning som faktiskt är kvar!
Kenwooden spelar så j-a bra så att jag ser ingen anledning att byta den idag. L-serien är ju Kenwood när dom hade high end-ambtioner. Sammarbete med ingenjörer från Accuphase. Så det är inte kattskit.
Köpte Kenwooden i Danmark för smått otroliga 3000kr + frakt. |
Muse |
Posted - 2005/07/19 : 09:14:42 MONTANA: Tackar! Ja, ljudbilden är gigantisk. Gillar man jazz, blues, vocals, akustiskt, funk och rock/pop så funkar Infinity bra med rör. Hårdrock låter skit här hemma(tyvärr)..
Men mina Pangea monoblock är på 90W triod-watt(!) styck så dom driver, jag lovar.. Och dom spelar en bas så man tappar hakan! Hade ett 200W class A-steg innan, men den är löjlig i jämförelse.
Tyvärr så gillar dessa gamla Infinity´s mycket kraft, så i framtiden blir det nog till att införskaffa större slutsteg. |
MONTANA |
Posted - 2005/07/18 : 22:57:39 Nice! Ikke minst høyttalerne. De genererer garantert et STORT lydbilde. |
Muse |
Posted - 2005/07/18 : 18:16:35 EA: Då förstår jag! M(u)sigt värre!
Hojjta till den dagen då du tröttnat.. |
EngelholmAudio |
Posted - 2005/07/18 : 15:55:26 Muse: ang Model Three och min framtid handlar det om andra modeller, med högre nummer. Se vidare på http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41478
|
mayro |
Posted - 2005/07/18 : 15:45:57
vart ju lite orolig jag skrivit så det kunde missförstås så....
Men skulle supergärna va en fluga då Jeppe72 ska koppla ur.... Tror "debatten" skulle bli rent skoj att höra faktiskt.. För att inte säga hur kul Jeppe ser ut stående på knä o lova ALLT frun önskar sig framöver "bara han får denna gång osv"...
Man har ju EGEN erfarenhet ju i ämnet "tigga o be" för att inte säga "lova sista gången".... |
Muse |
Posted - 2005/07/18 : 09:29:51 mayro: Nej, jag vädrade mest mina egna åsikter.
|
mayro |
Posted - 2005/07/17 : 19:56:08 quote: Men jag har full respekt för Jeppes fru och hennes åsikter
Hmm. tror INTE jag menade nåt såsom att JAG inte skulle ha respekt för jeppes fru direkt Eller uppfattades mina ord så verkligen? |
Muse |
Posted - 2005/07/17 : 19:49:26 tober: Tack, jag trivs väldigt bra i det också! |
Muse |
Posted - 2005/07/17 : 19:48:22 Mayro: Nåden kostade ingenting. Rummet skulle fixas till ändå förr eller senare. Jag kan hålla med henne att högtalarna var fula och opassande innan rummet ändrade skepnad, nu ser dom ut som en exklusiv möbel som ska visas upp.
Men en del övertygande och gnäll har hon fått utstå med!
Men jag har full respekt för Jeppes fru och hennes åsikter. |
tober |
Posted - 2005/07/17 : 17:28:27 Väldigt fint och inte minst ett hemtrevligt lyssningsrum.
|
mayro |
Posted - 2005/07/17 : 15:37:10
Jeppe. Du kommer få problem för livet... Accuphase o infinity spelar helt jäkla underbart ihop...
Det skall bli späänande att se hur DETTA prov slutar hos dig jeppe..
Speielt den dan du får order att koppla ur igen av frun....
Den dagen skulle jag vilja va en liten fluga på väggen o lyssna på din dallrande röst då du på knän ber om nåd....
OJOJOJ vad jag skulle skratta..... Kurt olsson skulle va chanslös mot det showen.......
Muse har genomgått liknande ju. Och se vad det kostade honom.... Har du nån bild kvar av ditt rum med JBL Muse?? Så får Jeppe en vink om vad nåden KOSTAR... |
Muse |
Posted - 2005/07/17 : 10:33:45 ..nej Jeppe det tycker inte jag heller.
Då kan du ju labba lite och kolla design direkt i rummet osv. Och det viktigaste: Undersöka och utvärdera ljudet utav gamla Infinity i ditt rum tillika anläggning.
Men jag kan ju säga redan nu att dom behöver utrymme till bakvägg samt tålamod att "sparka in dom".
Du får mer än gärna ta med dom hem och testa. |
jeppe72 |
Posted - 2005/07/16 : 15:28:18 Muse: tja ingen kan hindra mig från att låna hem ett par å testa lite, inget fel med det ju... |
mayro |
Posted - 2005/07/15 : 22:17:27 sköter sig inte frun Muse? menar så barnet kommer ut i tid?? Hälsa att vi kommer upp den 22 denna månad. så då måste "allt va klart" så vi kan lira musik ju |
Muse |
Posted - 2005/07/15 : 21:53:49 Jeppe: Det står ett par RS 2.5 här hemma som du kan låna hem, no problemos! Mayro snackar om ett annat par..så mina finns kvar jeppe..öhh..host..almost mint condition..
EA: "Jag får troligen snart kontakt med något dylikt..." Eh, förstår inte riktigt vad du menar.. Ett våldsamt bra försteg är det iaf! Som mayro påpekar: Våra är moddade+separata nätdelar. |
mayro |
Posted - 2005/07/15 : 16:49:31
EA.. Lätt moddad blir model three försteget grymt bra ska du veta...
Så skaffar du dig ett sådant så hör av dig så skall jag försöka förmedla vad mer exakt som görs. Men det är inga stora grejor kah jag säga... Dämpning av lådorna är en sak. Samt byte av nätbrunn samt matarkabel... Och vips har du ett riktigt highend försteg.....
Samt ett försteg som passar väldigt lätt in i OLIKA system helt oberoende på HUR dom spelar... Så det är ett "brett" försteg med som jag samt flera uppfattar det ingen egen ton eller hur man nu ska säga.
Det "bara är" på nåt sätt. Utan att "vara där"..
Den lätta modden gör rätt mycket... Och bör göras enligt mig. Skillnaderna är rätt markant bättre faktiskt... |
EngelholmAudio |
Posted - 2005/07/15 : 16:17:08 Model Three minsan! Jag får troligen snart kontakt med något dylikt...
|
mayro |
Posted - 2005/07/15 : 16:05:12
Jodu Jeppe. OM du en gång satte in dom på din övervåning så fick du nog inte koppla ur dom sedan för din fru... Hon är estet. Men detta skulle direkt visa ert rum rent är gjort för dessa 2,5 högisar ju... Färgerna är ju helt rätt....
Sen gillar hon musik. Och skulle nog falla direkt för en fin ton ifrån en gitarr..... |
jeppe72 |
Posted - 2005/07/15 : 14:15:16 quote: Ska försöka få in ett par infinity 2,5 i skuffen då på chryslern också.... Mätning pågår....
...och svänga förbi Mariefred och råka låna ut 2.5:or till en övervåning där de inte får stå men där de helt enkelt bara måste testas |
mayro |
Posted - 2005/07/15 : 14:07:34 quote: 12 st Raytheon i mörkret har väl ingen dött av? God natt..
Nu har du rökt fel saker igen ser jag |
Muse |
Posted - 2005/07/15 : 01:20:48 Med tanke på tiden på dygnet så kommer ett par suspekta bilder här:
12 st Raytheon i mörkret har väl ingen dött av? God natt.. |