HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 regners system

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
regner Posted - 2005/05/13 : 03:30:14
Systemet är utbytt så gott som helt och hållet och består numera av:
Benchmark dac1 silver digitalt ihopkopplad med en htpc med maudio 410 studiokort, icepower 500 monoblock, signalcable silverresolution signalkablar/högtalarkablar, signalcable nätisar, longyu "nätfilter". Högtalarna ryker också relativt snart och kommer ersättas av något.... bättre.
Bilder kommer senare.

Gammla systemet:
--------------------------------------------------
Har vart medlem ett bra tag nu så det är väl på tiden att jag presenterar mitt lilla system. :)


Den består av:


consonance reference 2.2



Golden Age Dawn (golvmodell)

DIY kablage rakt igenom
E&T Spider rack

Såhär ser det ut för närvarande och om jag ska vara ärlig så är jag faktiskt relativt nöjd i det stora hela. Men.. vad som är bra kan ju alltid göras bättre så det kommer bli lite tweakning (förstärkare och cd) och knåpande av nytt kablage (nätisar)framöver. :)

Förresten, bättre och snyggare bilder kommer så snart jag får tummen ur så ni får hålla till godo med dessa sålänge.




3   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
regner Posted - 2005/05/17 : 21:08:23
jaejin, klart.. :) du har MP!

plind, opampar, klocka och rör ska bytas. Lådan ska kläs med något intärnt för extra tyngd och stabilitet. Jag har tänkt försöka stabilisera drivverket också på något sätt och till sist ev byta ut internkablaget.
Problemet är bara att jag har NOLL hifi motivation just nu så det lär ta ett bra tag innan jag är klart..
plind Posted - 2005/05/13 : 11:52:25
Tjusigt Vad ska du tweaka i Operan, klockan
jaejin Posted - 2005/05/13 : 11:16:55
Regner: Trevligt system, står inbjudan kvar??

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000