HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Andreas K, ny anläggning, förbättra :)?

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
AndreasK Posted - 2004/12/17 : 14:11:38
Japp köpte ny anläggning (begagnad) för ett tag sedan och funderar lite på den svaga länken (detta är ju trots allt inte det dyraste systemet) Det jag har är:
Zapsolute mk4 förstärkare 2*80 W klass A från LC Audio
Sidewinder mk2 föförstärkare LC Audio
Micromega minium CD spelare
Scanspeak bas/mellan 8545(?) och diskant Scanspeak 9300 (högtalare från HIFI kit)
Högtalarkabeln är Clou cable 310T samt signal kabeln är krysolit.

Jag är nybörjare på detta med hifi (har varit intresserad i många år)så synpunkter på prylarna och åsikter både bra/dåliga är aldrig fel att få, eventuellt vad jag bör byta ut eller förbättra. Jag är i ock för sig nöjd, men jag är den typen som gillar att tweaka och dona för att få ut det mesta, samt göra uppgraderingar tillägg för normala pengar :) (precis som om inte alla vill göra detta). Tillägas kan väl kanske, är att jag gillar detaljrikt ljud med, bra punktform åt det lite "varmare" hållet. (alltid svårt att beskriva ljud smak)
4   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
AndreasK Posted - 2004/12/21 : 16:31:06
Tackar för tipsen det blir nog å fixa till allt, både högtalare och kabel m.m. (högtalarna är kompletta byggsatser från hifi kit så där finns det en del att förbättra filter o låda :))
mangew Posted - 2004/12/19 : 15:14:04
Slutsteget är iaf bra, det ska du behålla!

En "billig" uppgradering som ger mer än jag först trodde är helt klart bättre strömkabel än standardkabeln.
nl Posted - 2004/12/19 : 03:13:54
Kanske du ska fixa till dina högtalare? Elementen är ju bra men filtret kan nästan alltid förbättras, kanske lådan också. Är hela kitet köpt från HifiKit?
Haakan Posted - 2004/12/17 : 16:41:50
kanske kan börja med att bygga ett par hfls-1? varmt men ändå relativt detaljrika ( kan bero på att diskanten är ganska framträdande)

men väl värd dom pengar den kostar = lite

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000