HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Sondeks system(Nu med Synthesis)

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
Sondek Posted - 2004/06/22 : 00:05:12
Tänkte att jag skulle uppdatera mitt system här då det var något år sen sist och mycket förändrats. Suttit med komplett Linn system tidigare men sålde allt för att subventionera ett motorcykel köp .

Hur som haver så har jag åter börjat uppdatera mitt system då musiklyssnandet tagit fart på nytt så här på ålderns höst

Lite bilder på mitt system.

Signalkällorna består av en Linn Axis skivspelare, Squeezebox, DVD och Digital-TV.

Det här med DIY är något som jag helt enkelt varit tvungen att prova på av ren nyfikenhet. Vifa baserade högtalare som jag byggt med mina egna händer och som inte blev så pjåkiga.

En till bild på mina diy:are.

Bottenstöd fås via denna Kef Subwoofer PSW2500i som integrerar bra då den är snabb och tajt. Designen är rätt så trevlig den med.

10   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Sondek Posted - 2009/05/02 : 15:13:07
En riaa som spelar väldigt fint.
Rekomenderas!

Sondek Posted - 2009/05/02 : 15:10:46
Ny förstärkare under inspelning som spelar väldigt fint så här långt

Sondek Posted - 2009/04/26 : 10:09:03
Lagt in lite nya uppdaterade bilder på min inte allt för exklusiva anläggning

Hur som helst så har jag beställt en ny förstärkare då min Proson 2-kanalare skall förpassas till sonens rum.
duck77 Posted - 2006/03/02 : 21:55:59
Hej!

En Linn Rigg härligt, har själv Wog hyllor dom är bra man kan Bygga om dom i evigheter!

Mvh

Sjösse
Sondek Posted - 2006/03/02 : 17:08:40
Uppdaterade min presentation med lite nya bilder då den kändes lite inaktuell.
Sondek Posted - 2004/06/23 : 11:29:28
quote:
En billig pickup på en sån pass påkostad skivspelare kan det kanske tyckas.

Skrivfel av mig! menade tonarm och inte pickupen.

Pickupen är för övrigt Linns senaste MM pickup Adikt som är kanske den mest prisvärda pickup Linn tagit fram.
Larsho Posted - 2004/06/23 : 00:28:40
Mkt stilfullt
Sondek Posted - 2004/06/22 : 21:38:13
quote:
Hur står sig dina DIY-stativare mot namnkunnigare Linn Ninka?

Riktigt bra tycker jag!
Ninkan har en snabbare och tajtare bas men när det gäller de övriga registrena så vete sjutton om jag inte tycker att Vifa elementen ger en behagligare och mer naturtrogen återgivning(och då ska man ha i åtanke att Ninka är riktigt bra där).
gitarr, piano och röster och blåsinstrument tycker jag återges bättre och med större närvaro i mina diyare.

Kunde man få basen att spela lika snabbt och med samma timing som i mina Ninka så skulle jag inte önska något mer.
DX-25an är en fantastisk diskant och jag funderar över om man inte skulle kunna kombinera den med någon av de nya Scan Speak eller Focal 5 tummarna helst i sluten låda för att få en riktigt snabb bas... kanske ett framtida projekt.
Jag har också en teori(min egen) om att just en 5 tummare kan återge vissa frekvenser i mellan registret bättre än vad en 6 tummare kan...

quote:
Vad ligger din tonarm i pris?

Jag har en Linn Akito1 arm och den finns endast begagnad i dag och ligger väl runt 1500-2000 kr. En ny Akito2 ligger runt 9500 kr tror jag. En billig pickup på en sån pass påkostad skivspelare kan det kanske tyckas.
EngelholmAudio Posted - 2004/06/22 : 19:48:23
Musik-maskiner allihop om man får ta till fördommarna!

Hur står sig dina DIY-stativare mot namnkunnigare Linn Ninka?

Vad ligger din tonarm i pris?
Silversurfaren Posted - 2004/06/22 : 19:37:40
tjusigt

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000