T O P I C R E V I E W |
MasterOfPuppetz |
Posted - 2004/06/09 : 14:15:27 Jag är en snart 23årig datastudent som precis har insett fördelarna med en ren 2-kanalsanläggning. Igår fick jag hem ett 2-kanalsförsteg som ersatte min surroundreceiver och jösses vilken skillnad det blev i ljudet. Att det var skillnad misstänkte jag men att den skulle vara så stor blev nästan en chock.
Vi börjar väl med elektroniken där jag tidigare som sagt använt min Marantz SR-6200 Surroundreceiver som försteg men nu har ersatts av ett Thule pr 150b som fullkomligt krossar receivern i stereoåtergivning.
Som cd använder jag för närvarande min Marantz dv-6200 och den får duga ett tag till tills ekonomin tycker att det finns finansiella resurser att lägga på en cdspelare .
På slutstegsfronten har jag 2st Meridian 505 monoblock spelar mycket rent, neutralt och kanske på gränsen till lite kyligt.
Mina fronthögtalare som jag lyssnar hifi med är ett par B&W CDM 7 NT och dessa burkar är väldigt torra och strama i basen. I de övre registren spelar de väldigt detaljerat och trevligt.
Kablaget mellan dvdn och försteget är ett par Tara Labs Air 1 och ett par Harmonic Tech Silway Pro mk-II mellan försteget och monoblocken. Högtalarkablaget består av ett par Tara Labs Prime 1000 biwire-kablar.
Bilder har jag på G, men jag ska bara kika vart och hur jag lägger upp dem. Såja, nu kommer det lite bilder på systemet.
Översiktsbild:
Framsidan på försteget:
Baksidan på försteget:
Framsidan av monoblocken:
Baksidan av ett monoblock:
En spacig bild på ena högtalaren: (Här hängde det visst med en ram sen gammalt)
Baksidan på en av högtalarna:
Taadaaaa !
|
25 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
FBK |
Posted - 2007/07/08 : 15:25:02 quote: . Kanske kan lägga upp en bild eller två om det är intressant.
Bilder nuuu! |
nahoj |
Posted - 2007/07/08 : 12:35:17 Det där kanske kan du stryka direkt, och lägga till en nolla framför ettan eller tvåan |
B-200 |
Posted - 2007/07/08 : 12:07:11 klart det är. |