T O P I C R E V I E W |
Gordi |
Posted - 2004/04/05 : 08:21:37 Funderar på att se dom som testlådor men det hjälper inte så mycket
Jag skulle säga att dom låter bra detta har dock fått mig att fundera, jag skulle så gärna vilja att en expert (audiofil?) lyssnade på dom för att verkligen avgöra hur bra dom låter? kanske jämföra med ett par som låter bra
Brukar tänket gå (dom låter bra nu iaf http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30973
jvc används som bakre högtalare
center?!? ja ibland får man ta det som finns ..
WOW man kan lyssna på allt i 5 kanaler inkl radio
1.denver dvd-133 Philips Dvp-630 /02 2.minidisc 3.cd-växlaren 4.surounden sa-dx930
bild på Philipsen kommer senare
det senaste inköp av mig ett slutsteg av model rotel går bra nu =) |
20 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
Gordi |
Posted - 2004/12/10 : 11:44:12 Nya Philipsen Rullar på som den ska =) *L* |
n1o_0 |
Posted - 2004/10/13 : 15:30:45 HÅRT mot HÅRT ! |
Gordi |
Posted - 2004/08/05 : 18:01:55 quote: Haakan: varför bygger du inte nya högtalare från grunden istället för att försöka fixa till dom gamla lådorna?
Det kommer nog bli så till slut
quote: marens: ok, jag bor en pendeltågsstation ifrån dig.
Sverige är kusligt litet.
Och du har inte sagt nåt |
marens |
Posted - 2004/08/05 : 13:13:26 ok, jag bor en pendeltågsstation ifrån dig.
Sverige är kusligt litet. |
Gordi |
Posted - 2004/08/05 : 07:10:05 Nope jag bor i bro, i utkanten av stockholm mot enköping i sverige
|
marens |
Posted - 2004/08/05 : 02:10:05 Mikael, jaså? Vart bor du någonstans då? Dorotea? |
Gordi |
Posted - 2004/08/04 : 10:22:46 quote: ypolt: Det är bara att slå näven i bordet o visa vem som bestämmer Dessutom kan en investering i ETT par nya, bra högtalare vara fan så mycket mer ekonomiskt än att utföra småmodifikationer lite då och då
Det är aldrig fel med en investering för framtiden
Jag har ju funderat på att bygga nya vet bara inte hur dom skulle se ut och så är ekonomin inte så bra heller från dålig till sämre bitvis
Men jag gillar ljudet från dom röda, svårt att beskriva se gärna mitt kabeltest http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=31334 först med sbex-3 sen med rödisarna
Jag får för mig att dom röda sprider ljud bättre precis det dom inte borde göra enligt experterna?? |
Gordi |
Posted - 2004/08/04 : 10:16:30 quote: marens: Det är faktiskt ruskigt lärorikt att göra detta. Jag fick jämföra mina hembyggen (som jag tycker låter bra) med ett par Intelligent Sound IS8 i samma rum. Mina högtalare hade inte samma precisa ljudbild och ljudet var mindre öppet och tydligt. Något som jag inte skulle ha lagt märke till om jag inte jämfört dem sida vid sida eftersom båda låter bra på egen hand. Men det var rätt stor skillnad.
Kanske inte så nyttigt eftersom man får sån lust att bygga nya högtalare.
Det svåra är ju att genomföra det dom är ganska stora och jag har ingen bil Så då skulle nån behöva komma till mig, inte ens mina vänner har varit ut hit o hälsat på kan inte tänka mig att nån annan skulle göra det då .. |
ypolt |
Posted - 2004/08/02 : 19:04:14 Mikael_1979: Det är bara att slå näven i bordet o visa vem som bestämmer Dessutom kan en investering i ETT par nya, bra högtalare vara fan så mycket mer ekonomiskt än att utföra småmodifikationer lite då och då
Det är aldrig fel med en investering för framtiden |
marens |
Posted - 2004/08/02 : 17:48:15 quote: kanske jämföra med ett par som låter bra
Det är faktiskt ruskigt lärorikt att göra detta. Jag fick jämföra mina hembyggen (som jag tycker låter bra) med ett par Intelligent Sound IS8 i samma rum. Mina högtalare hade inte samma precisa ljudbild och ljudet var mindre öppet och tydligt. Något som jag inte skulle ha lagt märke till om jag inte jämfört dem sida vid sida eftersom båda låter bra på egen hand. Men det var rätt stor skillnad.
Kanske inte så nyttigt eftersom man får sån lust att bygga nya högtalare. |
Gordi |
Posted - 2004/07/22 : 14:48:40 Nja jag vet inte det ja, hon tycker allt kostar för mycket hela tiden
quote: Min tjej: 399:- fräs usch va dyrt
quote: Min tjej: 399:- Lampan isbjörn från IKEA "den är kul att titta på"
Vad gör man ? |
marens |
Posted - 2004/07/22 : 14:24:18 Jag tänker att tjejjen nog blir glad om du hivar ut alla gamla högtalare och bygger ett par nya. |
Gordi |
Posted - 2004/06/21 : 06:40:43 Haakan: Jag hade gärna byggt ett par nya högtalare men det krävs ganska mycket för att det ska kunna hända =(
HFLS är ju intressant men kommer inte på frågan, tjejen har sagt nej! Inga fler högtalare slutdiskuterat jag säger - men va? nääe men osv ... _____________________________________________________________ så jag fick köpa lite verktyg,så det handlar om modifieringar mest på dom röda, så billiga som möjligt =) Det blir testa ny baffel lite mellanvägar kanske ny delning lite andra element. Har verktyg nu men inget att bygga med sen kommer det där med hur fräsen funkar Tankar?
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=29560
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=28879
Tack |
Haakan |
Posted - 2004/06/20 : 22:53:56 mikael79 varför bygger du inte nya högtalare från grunden istället för att försöka fixa till dom gamla lådorna? |
Gordi |
Posted - 2004/04/25 : 20:58:41 quote: Piggen SB-EX3 - Sådana har jag haft en gång i tiden! Tror att det står ett par SB-EX2:or i syrrans före detta rum hemma hos föräldrarna minsan...
Visst funkar dom ok
|
Piggen |
Posted - 2004/04/14 : 20:21:32 SB-EX3 - Sådana har jag haft en gång i tiden! Tror att det står ett par SB-EX2:or i syrrans före detta rum hemma hos föräldrarna minsan...
|
Gordi |
Posted - 2004/04/05 : 18:33:30 quote: Är det ett par Technics SB-EX7 högtalare?
Hur tycker du att dom låter?
Det är sb-ex3 och dom låter bra förutom att en diskant är trasig ersättaren är inte lika bra ....
Låter hmmm Jag skulle nog säga att dom klarar dom lägre frekvenserna bättre än dom högre och det kan ju bero på att en av diskanterna inte är orginal |
joeflo |
Posted - 2004/04/05 : 16:09:59 Är det ett par Technics SB-EX7 högtalare?
Hur tycker du att dom låter? |
Gordi |
Posted - 2004/04/05 : 12:34:08 quote: Bernt Jansson: Den röda, vad är det för högtalare?
Även kallade för monster, inte för deras storlek och inte för att dom låter mycket och inte för att dom var dyra men för den sköna färgens skull
ett par högtalare som jag har gjort x antal år sen basen har fler år på nacken än andra elementen, basarna har varit grunden i många av mina byggen ... mellan elementen är peerles 8" diskanten är nog peerles de oxå ...
|
Bernt Jansson |
Posted - 2004/04/05 : 12:00:24 Den röda, vad är det för högtalare? |