HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Ny här.....mathiasejohnson:s anläggning

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
mathiasejohnson Posted - 2004/03/30 : 22:25:02
Tänkte försöka lägga upp lite bilder på min anläggning som jag har bytt till från ett hembiosystem.

Hade innan ett hyfsat hembiosystem som bestod av Yamaha DSP-A1, Pioneer DVD717, samt 7 H/K Twenty högtalare samt en Audiopro Sub. Kunde dock inte spela så ofta som jag ville pga boende i lägenhet, plus att jag nästan enbart lyssnar på musik, både radio och CD, så det kändes mer naturligt att satsa på ett hyfsat 2-kanalsystem.

Det består numera av Ett AVM Evolution försteg, och 2 st AVM V1 monoblock. CD spelaren är en Perreaux, samt en Perreaux Tuner.
Högtalarna är ett par H/K Fifty. Ljudet är väldigt mjukt och behagligt. Kan dock tänka mig att byta mina högtalare, men mest pga att jag vill ha körsbärsfärgade. Gillar tyvärr inte svarta.

Sista bilden kan man se mitt gamla system med hembiosystemet. Lät bra med DVD, men stereoljudet är rätt dåligt om jag jämför med nuvarande ljud.
10   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
poman Posted - 2004/04/10 : 23:46:34
Hej mathiasejohnson!

Fin anläggning du har för inte säga din lägenhet också.
Gordi Posted - 2004/03/31 : 21:27:15
Riktigt mäktigt =)

Låter säkert bra oxå =)
mathiasejohnson Posted - 2004/03/31 : 20:57:16
Nej, jag har inte gjort högalarställen själv, utan köpt dem på Casteldesign.se i centrala Skåne. De är gjorda av krossad marmor, och är TUNGA, typ 50kg styck.
Niklas Nord Posted - 2004/03/31 : 20:26:20

jäkligt snygga högtalare tycker jag
pak Posted - 2004/03/31 : 20:18:13
det var en häftig tvbänk.gjort den själv eller?
John Posted - 2004/03/31 : 19:12:52
quote:
Att ha lite ovanliga grejor är ju lite roligare än att ha samma saker som alla andra, för då vet ingen om det låter kasst, och man kan ljuga att det låter skitbra.

Det där var faktiskt jätteroligt!
Fina prylar!
/en john med körsbärsaktiga högtalare som vill ha svarta
mathiasejohnson Posted - 2004/03/31 : 08:32:44
Jag har flyttat ner dem under åtminstone Perreaux grejorna, men på högtalarna kan de inte läcka, hoppas jag.
Larsho Posted - 2004/03/30 : 23:39:08
Hmmm är allergisk mor blomkrukor på hifigrejor, kan sluta illa
när krukorna börjar läcka, för övrigt läckra saker
mathiasejohnson Posted - 2004/03/30 : 22:41:56
Anledningen är väl lite slumpartat vad man har för grejor, lite beroende vad man kommer över. Det kommer och går som med de flesta här förmodligen. En sak är viktig och att det passar in i möbleringen något sådär iallafall, att det låter OK är bara en bonus. Att ha lite ovanliga grejor är ju lite roligare än att ha samma saker som alla andra, för då vet ingen om det låter kasst, och man kan ljuga att det låter skitbra.
f95toli Posted - 2004/03/30 : 22:36:47
Fint system
Lite ovanliga komponenter också (eller?), hur kom det sig att du köpte just dem?

Ett tips bara: Du bör byta namn på tråden så att man ser vems system det är, döp den ex. till "mathiasejohnsons system" eller liknande.
Det blir lite lättare att hitta då.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000