HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 YggE:s system...

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
YggE Posted - 2004/02/26 : 19:09:07
Här är mitt system:

Förstärkare: Primare SPA20 + C31
Högtalare: Audiovector M3 Avantgarde (Lönn)
DVD/CD: Pioneer DV737 (Svart)
Kablar: Audioquest Bedrock

I väntan på lite mer gryn i fickan får surroundljudet vänta, med det kommer att bli vita Audiovector CX högtalare där bak, och såklart en Avantgarde center..

Subwoofer skulle jag vilja ha tips på!
Jag har precis sålt min gamla fina Yamaha SW300.

En fråga: Jag har bilder på detta, men hur gör jag för att på ett smidigt sätt få med dom här...
18   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
tober Posted - 2004/02/27 : 09:49:02

Absolut inte utseede då jag tyckte dom va fula i början. Men klart samma likhet som med spikes eller liknande och jag kör med både superstand och superspikes. Foten blev så självklar sen att i nya Mi modellen inkludera den redan från början istället som ett tillbehör.



YggE Posted - 2004/02/27 : 08:39:57
tober: Superstanden vill Hifiskåne ha 3500:- för, är det verkligen värt pengarna och handlar det bara om utseendet för dig?

jonsson: hehe grattis!! Bra letat! Var hittade du bordet?

Tack för alla vänliga kommentarer, framförallt gällande katten... (notera att han precis har druckit lite vatten och har inte haft förstånd att torka sig)
Nitram Posted - 2004/02/27 : 08:23:11
Ser riktigt trevligt ut... Audiovector å Primare, borde ju låta kalas
tober Posted - 2004/02/27 : 07:56:53

Skoj att du är nöjd med ditt nya köp då. =)

När du haft högtalarna ett tag så rekommenderar jag faktiskt att testa ett superstand till dina M3:or.

Bravo Posted - 2004/02/27 : 03:01:44
Inget fel på anläggningen, men katten vinner skönhetspriset.
jonsson Posted - 2004/02/27 : 01:21:58
ett styck klösstång/påle.... för att lilla kisse INTE ska kloa soffgavlar
sampix Posted - 2004/02/27 : 00:41:09
Mysigt system du har där
Vad är det för rör intill den högra högtalaren? Eller det kanske är nåt till din lilla katt..
jonsson Posted - 2004/02/26 : 23:37:26
hehe jag är hög av lycka!!!!!!!!!! eller på OPIUM, kan man säga!!!!!!!!!!!!
Bordet heter OPIUM, finns även i gbg..

mvh Magnus Jonsson

jonsson Posted - 2004/02/26 : 23:24:09
nånå jag får börja snoka järnet!! har tyvärr riktigt dåligt med bra inredningsaffärer här i krokarna:(((((

Du får tacka tjejen för att hon försökte, och tack skall du ha!!!!!

Mvh Magnus Jonsson
YggE Posted - 2004/02/26 : 23:19:35
Hon visste tyvärr inte namnet, men hon var säker på att hon hade sett dom på två andra ställen sen ERA konkade..
Det är alltså inga sjukt dyra ställen, men sånna där "vannabe exlusive" ställen som finns lite överallt. Hon hade nog sett dom på en firma här i Malmö, och en i Linköping.

Det är den enda hjälpen jag kan ge dig tyvärr!! Du får väl börja ta och börja gå på alla dom där "hippa" inrednings affärerna som finns lite överallt... man vet aldrig var man kan se dom.. Jag såg dessa möbler genom skyltfönstret på Södra Förstadsgatan i Malmö, annars hade jag aldrig hittat dom för jag försöker hålla mig undan från dom!!
jonsson Posted - 2004/02/26 : 23:10:16
Sedärja, är oxå på jakt efter en V30, dock så kommer en proj att skaffas som första prio, så håller man på å göra sig av med en massa gammalt krafs, så då får man se om det kan hjälpa till i jakten på en V30, men det kommer nog gå bra....
(nattduksbord om jag inte tar fel)
Vågar man fråga vad "exklusivare" inredningsfirmor kan tänkas heta på ren svenska!??

Mvh Magnus Jonsson
YggE Posted - 2004/02/26 : 22:45:03
jonsson: En V30 blir det när skatteåterbäringen kommer!!
Bordet köpte jag på ERA, en inredningskejda, men ERA gick i konkurs för något år sedan. Men enligt min sambo så finns dessa möbler att hitta på lite exklusivare inredningsfirmor..

Jag tror det bordet kostade 4500:-, men vi köpte även nattugsborden(stavning?), en byrå till hallen och ett annat matchande litet bord i vardagsrummet (syns inte på bilden då det står i andra hörnet), så vi fick ett lite bättre pris på hela paketet...och det var för 3 år sedan.

Soffan är ca 27år gammal(den är alltså äldre än mig) och var i jätte bra skick ända tills vi skaffade katten.. han kloar på gavlarna, så den är helt förstörd, så en soffa är på G...
Bara katten slutar kloa...(annars dyker han upp på annons här på forumet!!)

Pac: Jo, jag börjar trivas riktigt bra nu.. Jag har bara haft dessa högtalare ett par veckor men är verkligen nöjd!
Pac Posted - 2004/02/26 : 20:56:41
Hej Ygge!

Det ser ut att kunna vara riktigt mysigt i den soffan, katten inkluderat...

P.S. Håller med om bordet!
jonsson Posted - 2004/02/26 : 20:56:21
hehe... ännu en intet ont anande hifikisse uthängd för beskådan på den digitala motorvägen...(Skitfin va han btw.)

sedärja, nä, alla har väl inte fastnat för proj bara för att jag gjort det... tycker inte en 32" PERFEKT!!! bild skulle komma i närheten av en 9!!!!!! gånger så stor bild..(arealt asså; 96" syftar jag på..) vad gäller upplevelse:))... men V30 eller V25 kanske lockar lite iaf!??

Mvh Magnus Jonsson

edit PS Var har du hittat detta ursnygga bord!!?? och vad kosta det Är nog ett av de snyggaste bord jag sett faktiskt!!!!!
YggE Posted - 2004/02/26 : 20:47:01
hehe okej!!

Här kommer han:




Nä faktiskt så har jag inte insett nöjjet med projektorer ännu.. Inget slår väl bilden på en Trinitron TV än sålänge tror jag...(?)

Tack för den vänliga kommentaren!

jonsson Posted - 2004/02/26 : 20:40:34
Du vet väl att det är obligatoriskt med närbild på kissen på detta forum!?
hmm, samma bänk har vi(jag har inga hjul dock) SPA20 har vi båda två.... Säg mig sitter du å smygdrömmer om en panna500:a/sanyoZ2 och en V30 oxå Snyggt system, skitsnyggt bord, misstänker att det låter kalas!!!

Mvh Magnus Jonsson
YggE Posted - 2004/02/26 : 20:12:13
Tack för länken!
Jag hade sett den innan, man hittade den inte när jag behövde den..!
Jag får förresten passa på att tacka dig tober för dina tips vid mitt köp av dessa begangnade Avantgarde...

Jag har lyssnat otroligt mycket på din uppsättning och jämfört med min. Det som skiljer är väl att jag upplever din uppsättning som stabilare i ljudet än min, även om jag inte tycker att prisskillnaden motiverar ditt köp, ioch med att jag inte kan dra fördelen av balanserade utgångar. Kan man det, så är det nog värt den extra kostnaden, men inte för mig i detta läge, men den dag det blir en ny DVD/CD så blir det väl till 90% chans en DVD30, och efter det blir det väl till att satsa på att komma upp i din uppsättning och då dra nytta av de balanserade utgångarna...
Ett annat argument är att tjejen inte vill ha alla "stereo grejjer" framme... Sen får vi se om det inte blir till att ställa de aktiva komponenterna i ett eget rack då min IKEA TV bänk snart ger vika för tyngden...

Här kommer iallafall lite bilder till att börja med:









Här kommer iallafall några bilder:
tober Posted - 2004/02/26 : 19:30:36

Ser verkligen lovande ut. Hur spelar SPA20 ihop med M3:orna? Kör själv SP31.7 och bla A30.2 ihop med ett par M3:or själv.

Hur man fixar med ftpn etc kan du läsa här:
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=14296

Fixar du det inte så mejla mig så hjälper jag till.



HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.08 sekunder. Snitz Forums 2000