HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 MaS

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
MaS Posted - 2003/07/31 : 20:58:53


Fruktansvärt risig bild men den föreställer min anläggning bestående av Qrs Tellus, Sony X5000, SAT Amplifixs, plus lite hemmabio.
Bilden är tagen ifrån min lyssningsposition, anläggningen låter betydligt bättre när jag hämtar sängkläder å fäster framför rutorna.
Men kickan i huset gillar ikkkke detta, ser ni föresten katten till vänster om tellin, dock en så kallad Småländsk Skogskatt




En liten bild på SAT



Bild på Sony uppifrån




Bild på front på Sony



Den grymma Schmidinidis kablen



Jag antar att vi ej behöver bråka om vilken fjärr som ärsnyggast.



Å inget hem utan en Husgud

Mvh MaS
7   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
MaS Posted - 2003/09/19 : 20:19:49
Hej Andar å Bernt.

Cd är inte jobbig att ladda den är en fröjd att ladda njuter varje gång jag byter skiva, skall man se tidsmässigt så skiljer det sig inget, skjuta undan locket lyfta puck byta skiva stänga lucka.

Tja man får leta på beggmarkanaden efter denna spelaren, jag har sett den gå för alltifrån 4500 - 6000 Sek.

Enligt mig så är den välljudande oxå, har pratat med Harmony Design och enligt Mattias går den att modda om lätt så man kan få ut ändå mer välljud.

Han har tidigare byggt om en DVD till mig å den blev kanon efter det ,,, eller låt oss säga som så mångt bättre än vad den var innan.

Läst att en del använder sonyn som drive och har sen en DAC, denna har även Balanserad digital signal ut, (hur det nu funkar)

Mvh MaS

Bernt Jansson Posted - 2003/09/18 : 09:22:26
Tjusig CD! Är den jobbig att "ladda"?
andar Posted - 2003/09/18 : 09:18:26
Hej MaS. Satt och spanade igenom medlemmarnas system här på forumet i jakt efter ispiration till en trevlig cd-spelare.

Din Sony x5000 ser ju tjusig ut men var kan man tänkas få tag i en sådan????
i vilken prisklass ligger den i???

PM:a gärna om du inte vill lägga ut priser..

Tack på förhand.
MaS Posted - 2003/08/05 : 12:06:46
Japp Ormen

Var faktiskt därför jag köpte Cd:n hur dumt det än låter så köpte jag den ohörd, bara för att den var så granner.
Varje gång man byter skiva så njuter man, ljudet i den är bra oxå till förhållanden var den kostade.
Hade en Dvd Pioner innan å blev så förbannad varje gång jag skulle byta skiva för att den var racklig å slirvig, så när jag fick se denna för ett bra pris så sopade jag till. Sen mördade Åskan Dvd:n frid över den.

Dessemot så är fjärren ett hån mot fjärrar.

Mvh MaS
johan.björklund Posted - 2003/08/03 : 23:39:37
Rackarns fin Cd !
MaS Posted - 2003/08/03 : 20:01:10
Jo Mikael
Tycker väldigt mycket om denna högtalare, den kommer dock inte riktigt 100 till sin rätt i min Lgh, men jag lyssnade runt mycket innan jag köpte denna högtalare, å jag hittade inget som passade mitt ljudideal å plånbok, bättre än denna.

Mvh MaS
Mikaell Posted - 2003/08/02 : 17:24:45
ett par tellusar, trevligt!

/Mikaell.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000