HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 rejvgudrun

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
rejvgudrun Posted - 2003/04/27 : 20:28:16
Überview


Mina kära Proteus...inte riktigt klara än


Ett av mina Son of Zen-block...och ett delningsfilter


Rega Planet...


På G!!!! Bride of Son of Zen


2 x Pioneer CDJ-500s och en Numark


Überview II


JAG HAR HAJÄND
17   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
mag Posted - 2003/09/21 : 10:57:01
Ser trevligt ut

brumel Posted - 2003/05/06 : 00:57:52
Trevliga bilder. Den där Mr Gee verkar ju ha många goda ideer!
knabsol Posted - 2003/05/03 : 21:36:31
haha...ja ok då, jag ska kanske inte klaga så mycket ;) Första utomhusfesten nu inatt..och jag kommer att ligga och sova
rejvgudrun Posted - 2003/05/02 : 16:30:29
knabsol>>förrförra året körde jag en minibuss hela vägen från tyskland till stockholm. var framme precis 20.30, då mitt skift på expressen började. där talar vi om trötthet....
förra året åkte jag också minibuss. då rasade kopplingen på vägen hem. vi vägde en hel del...hehe
vi hade stuvat in 40(!!!!) plattor bärs + 8 pers + packning.
Tro det eller ej, men bussfan kunde starta på femman!!!
Sen lossnade generatorn utanför Norrköping, det fixade vi med ett hänglås =)
knabsol Posted - 2003/05/02 : 16:08:13
Ok låter fint..har vart lite på att skaffa mig en planet 2000, det ska iofs vara lite skillnad mellan 2000 och icke 2000. Det blir Voov för min del också i år, var på boom förra året och även 2000..mycket trevlig festival. Voov är så jävla hårt och intensivt jag har lite hatkärlek till den festivalen..körde ner förra gången..var lite kämpigt att köra hem men de gick, i år blir de dock bussen. Själv bor jag i Borås, inte så mycket fetser här men kring gbg är det en del, första utomhusfesten i helgen men kan tyvärr inte
Något att rekommendera är Vibraspheres "Manzanilla" i ett trevligt system

Edit: en hemsk felstavning!
rejvgudrun Posted - 2003/05/02 : 13:20:20
knabsol>>ahh...en till transa på forumet =)

Min Rega har jag en slags hatkärlek till, mycket beroende på att lasern är helt slut. Annars är det en rätt hygglig spelare. En ny cd-spelare är iaf högst upp på min prioriteringslista.
Jorå...VooV har blivit en slags ritual för mig. I år blir fjärde gången jag åker ner. Sen får jag se ifall det blir någon mer festival, gärna en festival som mer inriktar sig på progg trance/house.
Jag håller till i Borlänge/Dalarna...själv då?

//v
rejvgudrun Posted - 2003/05/02 : 13:07:03
period>> tackar och bockar...jag kör non-D'Appolito som de allra flesta proteusbyggare och trivs jäkligt bra med det =)
Detta var mitt allra första högtalarprojekt och jag kan lova att det svors rätt mycket i garaget då jag byggde dem. Jag är säker på att det finns lättare projekt att ge sig på. Har du tillgång till en bra verkstad eller snickare så är det bara att tuta igång. Du lär knappast bli besviken =)
Jan Deckers har byggt sig ett par basuderdelar med Eton 8-472/32 HEX som han kör tillsammans med Proteus. Jag har varit i kontakt med Jan och han säger att de fungerar ypperligt.

http://members.home.nl/deckersmoll/poseidon.htm
knabsol Posted - 2003/05/02 : 09:49:59
Stiligt! Vad gillar du din rega planet? Dessutom verkar du ha bra musiksmak! Voov/Samothraki i sommar? arvika måhända? Iofs lite mycket räsertrans där. Får man fråga vart du är lokaliserad?
period Posted - 2003/04/29 : 23:57:06
Hej,

snyggt bygge! Vilken version av Proteus kör du? D'Appolito eller icke-D'Appolito? Var de svåra att bygga? Funderar själv på liknande. Vad har du tänkt bygga för basunderdelar?
Ledzepp Posted - 2003/04/28 : 10:56:57
Ser bra ut!!
Får försöka kommatill med en lyssning snart!?
Efter allt man läst och sett av Mr. Gee så vill man höra ett par burkar live!!
rejvgudrun Posted - 2003/04/28 : 01:16:51
paradis oscar>> vassego... http://home.hetnet.nl/~geenius/
paradis_oscar Posted - 2003/04/28 : 00:42:13
är lite nyfiken på proteus högtalarna... har för mig att jag har sett en hemsida med byggbeskrivning på dem, du råkar inte veta addressen till den ?

härligt med lite DIY lite då och då
akktustakki Posted - 2003/04/27 : 23:35:12
rejvgudrun : SCA? Snarare JC...
Det är en sönderklippt t-shirt som är hoprullad =)

He,he,he
rejvgudrun Posted - 2003/04/27 : 21:10:50
SCA? Snarare JC...
Det är en sönderklippt t-shirt som är hoprullad =)
Dimitri Posted - 2003/04/27 : 21:04:39
Lite fråga till, de dämpande anordningarna på var sida om diskanten, är det an SCA produkt?
Dimitri
rejvgudrun Posted - 2003/04/27 : 20:52:04
zed51>> Det är faktiskt inte jag som har byggt dessa SoZ...jag köpte dom för en mycket rimlig summa pengar =)
Själva konstruktionen är mycket enkel, däremot tror jag att det är lite bökigt med allt metallarbete. Man måste nog ha bra verktyg/verkstad och inte ha tummen mitt i hand för att få ihop något snyggt.

Basen blev som sagt mycket bätte med tiden, allt som behövdes var inspelningstid...mycket inspelningstid.
Jag skulle ljuga om jag sa att den var avgrundsdjup, men den räcker för tillfället. Någon gång i framtiden skall jag dock bygga två basdelar.

mvh // vit
Dimitri Posted - 2003/04/27 : 20:36:08
Hej Rejvgudrun
Mycket imponerad. Hoppas basen i Proteusarna är till belåtenhet till slut.
Kan du beskriva lite son of zen? var det svårt att få ihop dem?
Dimitri

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000