HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 T-ReX

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
T-ReX Posted - 2003/04/06 : 13:08:38


Svårt o hålla kameran rakt tydligen Nu har jag högtalarna ännu längre ut från väggen!




Elektroniken då... Perreaux AVP1P processor/försteg som låter riktigt trevligt även i 2 kanal! Perreaux 200P steget
driver högtalarna klockrent!

Cd spelaren är en Teac VRDS-25, bastant burk på 20kg som Harmony design modifierat (ny klocka, analogdel, nätdel mm) - vilken uppgradering!

Den silvriga burken är ett nätfilter från Dezorel, (A.R Seniour) vilket ger en kraftig förbättring hemma hos mig! Har sedan skillfinges trä spikes under all elektronik!



DIY hembygge som är bestyckade med en Eton er4 AMT banddiskant, 6,5" T&P C95 bas/mellanreg och dubbla Scanspeak 8" basar. Spelar mycket bra; högupplöst, snällt och med bra punch i basen. f3 på 32hz, f10 på 23hz. De ska inte se ut så här då de är klara, elementen ska fräsas ner, det ska faneras och vem vet vad mer skoj jag kan tänkas hitta på, några förslag



Hyfsad stabilitet på denna låda :) Byggd i 22mm MDF (dubbel baffel) och 19mm tjocklek på den inre "matrix" stagningen. Dämpmaterialet består av asfaltsmatta med ett lager "äggforms-skumgummi" plus fårull på bakväggen. Här håller jag på och limmar igen hålet högst upp, kommer köra diskanten i en sluten låda.



Det tillfälliga delningsfiltret, det är tänkt att endast använda Mcap Supreme, MIT RTX kondingar och foliespolar (behöver jag säga att jag giller dem? :) då det är färdig tweakat, skulle tippa framåt år 2010 eller så



Det går åt en hel del komponenter då man bygger eget delningsfilter, dessa blev över

Förövrigt använder jag Taralabs Air2 högtalarkablar och som interconnect kör jag på egenbyggda Rg62or med bulletpluggar. De sistnämda ska väl bytas ut snart är det tänkt.



9   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
T-ReX Posted - 2003/05/19 : 18:50:43
Dezorel filtret landade på lite över 11 loppor med moms/tull men det var det värt!

Några magnetstörningar har jag inte med denna placering, bilden ljuger lite då basarna är ca en halv meter framför tvn. Det ända problemet med den placeringen är då jag tittar på film och Tv bilden "hoppar/flimmrar" i takt med basarnas rörelser, även på ganska måttliga volymer :( (jag undrar om super siksen spär på den effekten ytterligare...)

Jag har några kopparfoliespolar jag vill bli av med; 2mm2 i 0,39 och 0,56 och sedan 3mm2 i 0,07mh kan det vara interesant?


MaxMartin Posted - 2003/05/15 : 00:55:40
Har du inga spolar eller koningar du vill göra dej av med??

PM:a mig då isåfall..
Nautilus Posted - 2003/05/14 : 20:34:47
Imponerande byggen! Är överhuvudtaget imponerad att det finns människor som vågar sig på att bygga saker själva :>

En stilla undran bara; får du inte en massa magnetstörningar på TV-bilden när högtalarna står sådär nära?
Mikaell Posted - 2003/05/13 : 18:43:21
Det går åt en hel del komponenter då man bygger eget delningsfilter, dessa blev över



-mycke grejer är det
hsivp Posted - 2003/05/13 : 18:14:06
Hej.
vad fick du betala för din dezorel?
T-ReX Posted - 2003/04/07 : 16:29:10
quote:
Snygg matta! Ser ut som et långtids projekt ditt bygge!! Höll inte du på att bygga slutsteg också??


Jajemen, det går saaaaakta, är för kräsen hehe, men det är skoj att tweaka... nu är det "bara" nerfräsning o fanering kvar, det tar sig iaf...

Mitt slutstegsprojekt har jag lagt på is, mina moduler verkar stendöda, eventuellt ska jag byta in dem mot Zap pulse 2.0 o se vart det leder = mera grill


epkpeng Posted - 2003/04/06 : 16:00:57
Klart intressant!

Med dagens mått mätt, vore nya C82'an mer intressant som mellanregister...men den är ju rykande färsk!

marcus_ec Posted - 2003/04/06 : 13:44:20
Snygg matta! Ser ut som et långtids projekt ditt bygge!! Höll inte du på att bygga slutsteg också??
Tank Posted - 2003/04/06 : 13:26:16
Högintressant val av element!

Vill du bli av med den där högen?

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000