HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 rowa -nya bilder!

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
rowa Posted - 2003/03/06 : 22:05:01
Nu har jag haft råd att börja köpa en ny stereo.
Det har kommit in lite nya grejjer i mitt rum allt eftersom och nu har jag ett ganska bra ljud tycker jag, även om det fattas en del på förstärkarfronten.

Högtalarna är ett par Qln Model One. (INTE QLN ONE)

Förstärkeriet är en Nad T742, som i framtiden enbart ska användas som processor.

DVD/CD jobbet görs av en pioneer 717 och det görs väldigt bra av den.


Nu fattas det inte längre resurser på kraft fronten, ett bryggkopplat 4 kanals steg som matar 400+ till varje kanal håller stativarna i ett järngrepp.

Låter fruktansvärt mkt bättre nu än med naden som kraftkälla.


Såhär ser det ut just nu.





Elektroniken




Stativ måste man ha till högtalarna.






Högtalare utan frontskydd
23   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Haakan Posted - 2004/12/15 : 18:44:15
hihi jag leder löneligan
Nissenos Posted - 2004/12/15 : 16:40:47
Hej
Vad jag fick veta, så räcker det med B-körkort att köra glassbilen, men som med allt annat kan det vara fel. Det kan nog bli lite långtråkigt att köra i cirklar och dela ut glass så det vore nog trevligt med att lyssna på lite musik för att variera arbetet (mitt syfte till "en bra stereo"). Jo jag kan tänka mig att transport har bra avtal, obekväm arbetstid osv.
Daniel
ILLY Posted - 2004/12/15 : 14:51:25
Det var före skatt jag syftade på också...
De pengarna du pratar om är strax över vad jag får ut efter sex års yrkeserfarenhet med mitt värdelösa kollektivavtal.
quote:
Det går ju att tjäna 22K plus provision genom att köra glassbilen, allt som krävs är körkort och bra stereo i glassbilen.

Får man köra glassbil med B-körkort? Verkar som om transport har bra avtal. Grannens brorsa kör sopbil och spelar på Krell och Mirage.
rowa Posted - 2004/12/15 : 13:12:05
ILLY: 19k före skatt, fick ut lite över 14k ett par månader när jag jobbade över.

Nissenos: Hur menar du?
Nissenos Posted - 2004/12/15 : 12:35:36
Det går ju att tjäna 22K plus provision genom att köra glassbilen, allt som krävs är körkort och bra stereo i glassbilen.
Det var en interssant diskant, hur funkar den?

DAniel
ILLY Posted - 2004/12/15 : 02:38:44
19k på första jobbet efter studenten???

Det är härligt att riktigt få det skrivet i ansiktet att man gett sig in i fel bransch! Jag tror jag ska bombhota min gamla syokonsulent som inte sa åt mig att jag skulle välja någon annan linje om jag nån gång ska få chansen till en dräglig tillvaro.
rowa Posted - 2004/12/05 : 11:00:33
Fiskmiskola: Ingen 950 klubb här inte, ev. en 340DL =)

Har tagit studenten nu och skaffat jobb, så jagkan gå med i en 19k klubb
Fisksmisk ola Posted - 2004/12/04 : 19:57:47
Vi kan starta en 950-klubb!
Dan Brickman Posted - 2003/03/26 : 07:34:29
Jag kommer aldrig att glömma tiden när man riktigt sög på ramarna.

Jag tyckte ändå att det var görskoj att leta efter det mest prisvärda ljudet. Jag vill minnas att jag efter mången möda hade den billigaste Thorensspelaren (vinyl) och en Proton 520 och ett par små Infinity samt tillhörande racks och stativ. Kablaget var Monster.
Allt inköpt på Hifistället samma dag. Jag hade jobbat som en galning med nästan 200timmars övertid på ca 6månader.

..undrar om jag blir så lycklig över att få öppna kartonger och koppla in och finjustera, luta sig tillbaka och njuta igen

Det var bättre förr, ju förr dess bättre
marcus_ec Posted - 2003/03/21 : 18:38:58
Såg era diskutioner om pengar och stereo! Allt om handlar ju om prioteringar, jag lever också på 6500:- men,men, jag har raggat upp två jobb, vill man suga på karamellerna, så får man offra sig!
rowa Posted - 2003/03/09 : 23:10:06
Hehe, blomman i mitten ser faktist lite purken ut.
j0akim Posted - 2003/03/09 : 21:51:31
det ser bra ut det där glöm inte vattna blommorna bara.
brumel Posted - 2003/03/08 : 20:41:21
Ingenting är ju så bra att det inte kan bli bättre.

Det här kan bli JÄTTEBRA om du bara kör i samma spår och undviker alla dyra sidospår när du får mer att röra dig med.

Jag skulle satsa på en ny CD-spelare. Och så en liten bänk att ha stereon på.
rowa Posted - 2003/03/08 : 15:36:04
Hahaha, givetvis har jag sommarjobbat lite och så. Men det var två år sen. Och så har jag köpt allting beg.
kin Posted - 2003/03/08 : 14:59:53
Utan du har sparat dina 950kr/månad mycket länge sedan köpt denna stereo? Jag får Kalle och chokladfrabriken flashbacks
rowa Posted - 2003/03/08 : 14:32:04
Med handen på hjärtat kan jag lova och svära att mina föräldrar inte har betalt ett öre på min stereo.
kin Posted - 2003/03/08 : 14:07:16
Jag lever på 6500kr i månaden. Din stereo är sjukt mycket dyrare än min. Detta borde då betyda att du inte alls lever på 950kr utan har föräldrar som skämmer bort dig
Niklas Nord Posted - 2003/03/07 : 22:05:32


Trevligt Rowa!! Kör på bara!!!

rowa Posted - 2003/03/07 : 16:24:58
Knoppen: Jag har gjort en möbel, fast jag blev inte riktigt nöjd med den, ska fixa lite mer med den.

Wintermute: Jag ska testa det..
Wintermute Posted - 2003/03/07 : 10:58:01
Hallå Rowa!

En sjysst och mkt billig tweak för dig är att försöka hålla isär nät- högtalar- och signalkablar. Om det inte förbättrar ljudet (vilket det troligen gör), förbättrar det åtmintone utseendet .
Knoppen Posted - 2003/03/07 : 10:53:31
Är det därför du inte har råd med en hylla till apparaterna?
rowa Posted - 2003/03/07 : 07:35:58
Hehe, jo. Det är knapert o leva på 950kr, tur dej som kan jobba lite o då och då, för det kan inte jag.
paradis_oscar Posted - 2003/03/06 : 23:16:52
jasså, en till stackare som lever på 950/månaden...
vet hur det är (det är tur att man kan jobba lite då och då...)
en av blommorna i bakgrunden ser lite smått ledsen ut...

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000