T O P I C R E V I E W |
mayro |
Posted - 2006/11/10 : 15:02:12 Jaha. Då var det dax igen för ett litet repotage.. Denna gång slås det tidigare besöket ihop med det senare eftersom detta ju är en "resa" från dipoler till lådor som sker..Och flera saker provas ut under denna "resa" som "Ulf" gör..
Så vi börjar med en kort resume från förra tråden
Ja... Hela tråden finns här att titta i om man missade den tidigare.... http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=53446 |
25 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
Skurt |
Posted - 2007/01/30 : 21:06:11 Jag kommer gärna. Jag tar med mig rör, en låda eller två samt lite roliga cd-skivor Följar LA Mayro med eller? Man är ju inte lite sugen på att höra hur denna låter med Ulfs Silverline, med tanke på allt snack i granntråden |
jaejin |
Posted - 2007/01/30 : 15:15:16 Japp vi ses på mässan.
Roligt att se ansikten på människorna som är här på forumet. Skall bli extra roligt just denna helgen. Tjejen skall med. Hennes kommentar. -Kanske det finns nån stol man kan läsa samtidigt som ni lyssnar!
Haha så är det ibland. Men med skall hon.
Mayro vi ses iallafall och Ulf. Skurt och Muse vi kanske också ses till helgen. |
mayro |
Posted - 2007/01/30 : 15:10:57
Ses vi hos "Ulf" på lördag under mässdagarna Skurt - jajein - muse o ev andra som vill ha lite hifiskoj den dan/kvällen då vi är i Sthlm föresten???
Snackade med Ulf om detta. Så denna tråden är perfekt att fråga i ...Sedan kan ni ju använda PM till Ulf om det.. Ja eller mig.. Ulf o jag talas ju vid ofta ändå hit o dit inför resan.. |
Skurt |
Posted - 2007/01/22 : 12:25:50 Det stämmer bra det Mayro. Fast nu såg jag att C220 har 4 st ECC83or (12AX7). Har sådana på väg in, har köpt till EAR-riaat. Jag trodde det var ECC88or (6922) i försteget. Ulf får väl säga till sen om han är intresserad... |
mayro |
Posted - 2007/01/22 : 01:59:08
konsert stämde i alla fall Ulf...
Skurt. Att prova rör är skoj.. Sådant kan skilja rätt mycket har jag lärt mig numera... |
Skurt |
Posted - 2007/01/22 : 00:48:11 Jag har ju nu gått och sagt till Ulf att det är en klart större skillnad mellan min CD och skivspelare än mellan våra två cd-spelare, så jag tror han blev lite sugen på att prova min skivspelare i hans system. Nu är jag dock inte så säker på att skillnaden är så stor. Antingen det eller så har jag en liten magisk låda som kan få CDn att låta som skivspelaren! Återkommer med mer exakt info då ett nytt försteg anlänt
Men som sagt. Jag kommer gärna på besök igen, alltid lika trevligt, och jag kan åtminstone ta med lite NOS rör och se om vi inte kan få lite mer fart på det där Mac-försteget
/Erik |
ulf |
Posted - 2007/01/20 : 11:34:12 Nej Mayro det var i Konserthuset. Fiol o piano. Beethoven, Schumann Brahms. Men det var ingen fiol vilken som helst utan en Stradivarius från 1692! DEn hade till och med ett namn "Falmouth"! Otroligt att det fortfarande går att spela på ett sådan gammalt instrument. Den hade en mjuk och mycklet vacker klang.. en rent njutning att lyssna på. |
mayro |
Posted - 2007/01/20 : 00:49:56
Ahh. Nu fattade jag vad du menade Karnaa vad trög man är ibland.. Nej jag tror det är vanlig konsert...
Jadu Skurt... det händer grejor hos "Ulf"... Han har föresten nån skivspelare redan.. Fast tror inte den har din spelares nivå iofs... |
Skurt |
Posted - 2007/01/20 : 00:29:38 ASR och Boulder! Mayro och Ulf, säg till om ni behöver extra öron Var ju jätteenkelt att åka tåg till Ulf. Eller kanske än bättre, ta med min Goldmund Studio så Ulf skaffar en skivspelare nu också
/Erik |
Karnaa |
Posted - 2007/01/19 : 23:25:01 Ja våran störste kompositör genom tiderna (enligt mig)!
Eller är det längre fram denna konsert sker. Kanske lite OT nu.
Startar nu en egen tråd under musik om denna fantastiske person! |
Martin.M |
Posted - 2007/01/19 : 23:12:36 Abba du vet |
mayro |
Posted - 2007/01/19 : 23:08:03
Benny Andersson |
Karnaa |
Posted - 2007/01/19 : 22:48:32 Skall det inte hållas en konsert som en hyllning till Benny Andersson där? |
mayro |
Posted - 2007/01/19 : 16:37:46
... Snart dax för en resa till Sthlm igen ser jag
Talade nyss med "Ulf".. Han är på väg till konsert på Berwaldhallen dit han har abonnemang och går regelbundet...
Den "livsnjutaren"... |
Audio Concept |
Posted - 2007/01/19 : 14:46:20 Hej Ulf,
det kommer behöves viss "kraft" för att dina hantera dina högtalare på bästa sätt. Boulder har anlänt så det kan vara dags för test med den samt ASR.....
mvh, Audio Concept |
calle_jr |
Posted - 2007/01/15 : 22:22:36 quote: Nån som har prövat Tom Evan grejer?
"Bara" hans RIAA ihop med en fin SME och McIntosh 275 Om du skulle finna en Linear A eller B...
|
jaejin |
Posted - 2007/01/15 : 15:09:29 Var och lyssnade på ASR emitter II i oslo förra veckan. Det lät väldigt trevligt. Demades med Tannoy högtalare för omkring 50 000kr. Med andra högtalare skulle det säkert låta ännu bättre. Klangen var väldigt behaglig och det var bra service i den affären. Med den säljaren jag pratade med så kunde man specialbeställa ASR och få den byggd efter eget behov. Väldigt flexibelt. |
ulf |
Posted - 2007/01/14 : 22:40:24 Ja nu har beslutet tagits att sälja Krell Monoblocken 450cx. DEt är fanatstisk slutsteg speciellt för den svårdivna Audio Artistry Beethoven högtalarna. Men min nya Silverline är betydligt lättdrivnare och det känns som Krellarna är lite overkill och jag bode pröva mer rör. Silveverline gubben förslåer Engelske Tom Evans rörsteg och det finns en agent här i Stockholm som har det mindre stereosteget som jan nu kanske kan prova, Om det är bra siktar jag på de stora 55w rörmonoblocken. Men jag skall ju få prova Boulder av Robban oxå och kanske ARS Emitter så man vet aldrig var det kan hamna. Nån som har prövat Tom Evan grejer? |
mayro |
Posted - 2006/12/19 : 17:59:53
Nja.. Jag kan ju som du sa låna filter av dig i värsta fall.. |
Amatören |
Posted - 2006/12/19 : 12:47:58 Mayro, det är för bedrövligt...men kul att du är positiv ändå! Hoppas det ordnar sig! |
mayro |
Posted - 2006/12/19 : 11:28:28
Den va bra amatören..
Mina filter är tillbaks. Men bara det att posten tullat dom. Så nu måste dom dra tillbaks tullningen så fitren blir utan tull och avgifter.. Och betalar jag så får jag pengarna tillbaks. Men då på postavi. Och får då betala för att få tillbaks mina pengar dom tagit fast dom inte skall ha dom då jag skall lösa ut dom på den då sända postavin...
Så av ren tjurighet o princip samt att man blir rent förbannad över deras klantighet och inte vill betala en spänn för deras fel så ligger mina filter nu 100 m hemmifrån.. Och jag har rört vid paketet.. Men jag får inte hem dom..
Detta trotts jag gjort allt man ska med utexport o alla handlingar osv som där skall va är där. samt har papperen kvar då självklart. Och fast posten erkänner dom gjort fel.. Ja så är sittsen ändå att papperen måste sändas in manuellt. Sedan skall dom läsa och häva tullningen... Undrar varför man skall ha datorer för egentligen..hmm
Men men.. Snart snart snart är filtren hemma. Och dååååå skall det spelas musik ....Och min nya kamera skall testas.
Så man är ju glad ändå..
|
Amatören |
Posted - 2006/12/18 : 23:21:02 Mayro, en stilla undran, har dessa hål:
blivit fyllda med något igen?
Annars har jag fått några high-end filter över som du kan få!:
Edit: slavfet |
Muse |
Posted - 2006/12/09 : 22:42:49 Tack Hajfi!
Titta gärna in i Leonora-tråden och skriv något positivt där.
/M |
Hajfi |
Posted - 2006/12/09 : 16:30:49 Grattis Muse!!!
|
Muse |
Posted - 2006/12/09 : 00:09:27 Hade varit lite tråkigt att bjuda på den innan allt var klart..
Men visst hade ni rätt! |