T O P I C R E V I E W |
mayro |
Posted - 2005/09/16 : 16:00:32 Det här är en eoJUEDs produktion , barn o känsliga individer varnas för eventuellt stötande matrial , Stia Tina och små grisarna hälsar er välkomna
|
25 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
mayro |
Posted - 2005/10/27 : 18:38:18 Nu är snart högisarna klara.. Återkommer med mer om utvekligen ifråga om dom senare...
Men som i alla spännande rysare så ska man väl säga så här.. Kanske så kommer denna tråd vakna till flera ggr. kanske inte..
Vi får väl se framöver.... |
mayro |
Posted - 2005/10/26 : 20:53:35 Jag bara väntar så man inte kör hela forumet med bilder osv efter mässan.
Annars bombas det in bilder o sedan blir det dött.. fast är ju sugen nu ju.. Dessutom så kommer blidtråd även snart på faktiskt.se också.. Så man får ju sparka igång ändå snart här..
Det blir en del att berätta också.. resa mm har inte blivit helt smärtfritt..
Så det skall bli skoj att dra igång tråden. Men startar nog en ny tråd som enbart handlar om paketöppningen. det "blev" ju en skoj historia i sig själv
Och Nagref få man tacka för han kom över idag. Han "uppmärksammade" en sak ja faktiskt inte tittat på. Men som förbryllat mig till max.
återkommer med mer om detta senare..
Men tur man handlat av en riktig handlare..Så den lilla "petitessen" Nagref uppmärksammade löses fort med små ingrepp då grejorna kommer från USA.. |
nahoj |
Posted - 2005/10/26 : 20:13:49 vad händer??? Bilder tack.
|
EmilH |
Posted - 2005/10/24 : 16:17:54 Trodde nästan att du gett lite för mycket information där... det var mest det som jag reagerade på.. |
mayro |
Posted - 2005/10/24 : 16:07:03 Det är ganska lustigt. Jag känner igen ljudet ifrån mina byggen med dynaudio Och exakt hur inspelandet lät... Och det va redan i början av 90 talet...
Det lät som nu. Mjukt lite instängt och hårt men ändå inte skrikigt i bemärkelsens rätta form...
Knepigt att förklara...Men har man hört dynaudio så vet man kanske hur jag menar här...
|
EmilH |
Posted - 2005/10/24 : 15:47:14 Dynaudio... hmmmm... |
mayro |
Posted - 2005/10/24 : 15:30:30
Låter bara mässan sjunka undan lite så ska vi nog "klä fram" en ny högtalare här..
Sedan står dom o spelas in lite så man kan skriva nåt om dom mer än att dom "låter"...
Just nu är det "inget att skriva om" kan man säga... Dom låter minst sagt just nu väldigt kantiga o oinspelade.. Diskant som sticker iväg. bas som svarar som en trött gammal tant.. Och väldigt väldigt dåligt för att vara snäll..
Detta kommer bli en lång lång resa detta innan dom släpper. Kanske kan dom om tre fyra veckor ge en liten vink om vad dom kan "bli".
Man hör att det finns där. Men tyvärr "hör man annat" just nu som för en lyssnare tar överhanden totalt..
Högtalare ÄR verkligen det värsta man kan spela in av allt i en stereo. och dynaudio är väl dom element som bland högtalarelement kan anses bland dom värsta. om inte dom värsta rent av.
Men vi lider på här..Sedan har jag ju inga kablar ens..utan bara ett totalt ihopkok av allt möjligt.. Så ingen höjdare direkt kan man säga. |
BosseBula |
Posted - 2005/10/24 : 14:41:30 Tycker nog du har väntat länge nog nu... Iofs bjöd du på en del i tråden om pub-träffen under tiden.. |
mayro |
Posted - 2005/10/21 : 19:40:19 Du är välkommen. Men som sagt. Nu väntar det minimum tre månader stenhård inspelning.. Dom ska få stå på hela dan i morron o ösa järnet då vi är i malmö på mässan.
Jag Väntar med bilder till efter mässan. Så man kan säga "något" mer om ljudet också i text.
|
PG Jeppsson |
Posted - 2005/10/21 : 19:26:36 quote: Lena skulle OMGÅENDE på med sin julio testskiva med ett leende.. samt bokade upp soffan.
Bra, då har du tid att sitta vid datorn hela kvällen
Jag får ta och komma upp med lite slutsteg, så får vi testa med diverse varianter.
Du har ju redan en CD som är nästan lika bra som min |
mayro |
Posted - 2005/10/21 : 19:08:23
första tonerna..
Börjar det så här och sedan bara blir bättre så har scandinavien just fått ett nytt highend märke. ärligt tror jag mången hifiknutte redan oinspelat skulle gilla läget....
Lena skulle OMGÅENDE på med sin julio testskiva med ett leende.. samt bokade upp soffan.
|
mayro |
Posted - 2005/10/21 : 17:05:54 kommer...Men kom just hem.. Ska fika o ta lite bilder osv. Så framöver kvällen så...
|
Snoop |
Posted - 2005/10/21 : 16:56:43 Kom igen , en liten teaser kan du ju komma med iaf innan imorgon då du åker på mässan, något måste vi ha och fundera över iaf eller hur
|
mayro |
Posted - 2005/10/21 : 16:54:43 Hej hej. Hemma igen efter en helvetisk resa med 60 mils extrakörning....
Totalt blev det över 120 mil.. Och i morgon ska vi till malmö för mässan. Nu ska det fotas inför öppning av stora paket... |
matte76 |
Posted - 2005/10/21 : 11:56:38 Muse: Tyvärr missade jag den. Men vi ses säkert hos mayro någon gång...är sugen på att besöka "gurun"... |
Muse |
Posted - 2005/10/21 : 09:44:13 Tackar för inbjudan matte76, men det är är en bit till Malmö från Nynäshamn..
Men vi kanske kan ses hemma hos mayro nångång? Var inte du där på "Jämshög-träffen"? |
matte76 |
Posted - 2005/10/20 : 13:01:05 quote: matte76: Ja, du har kanske rätt..Men å andra sidan, om nu SACD är på väg utför så lär det ju finnas en massa SACD-skivor på rea om några år..
Muse: Det har du förstås rätt i...
quote: Ska bli kul att jämföra denna 2.2 MkII mot en Droplet sen, vill höra skillnadera..
Kom hem till mig så jämför vi så det ryker!!
|
Muse |
Posted - 2005/10/20 : 12:14:42 Per100: Tobbe har väl aldrig brytt sig om såna petitesser? Dom har ju hela övervåningen att gömma sig på..
matte76: Ja, du har kanske rätt..Men å andra sidan, om nu SACD är på väg utför så lär det ju finnas en massa SACD-skivor på rea om några år..
Ska bli kul att jämföra denna 2.2 MkII mot en Droplet sen, vill höra skillnadera.. |
Per100 |
Posted - 2005/10/20 : 08:56:12 quote: och under tiden skall det kokas högtalare så huset står o skakar här..
Var skall du gömma barn och hund |
matte76 |
Posted - 2005/10/20 : 08:27:25 quote: Men jag kan ju som sagt inte spela SACD då
Muse: Du gjorde helt rätt! SACD kommer inte överleva länge till tror jag, cd:n kommer däremot att leva kvar ett bra tag till! |
UnBeliever |
Posted - 2005/10/20 : 06:48:12 Som sagt Mayro, den som väntar på nåt gott! Hoppas du blir lika nöjd som jag! Grattis igen till ett par väldans intressanta högisar! |
mayro |
Posted - 2005/10/19 : 22:46:41 Jaha...
Då påbörjar vi sista delen här... I morgon reser vi o hämtar dom nya högtalarna.. kommer åter fredag kväll /natt.... sedan lördag så blir det mässan i malmö. och under tiden skall det kokas högtalare så huset står o skakar här.. Jag tänker koka in dom rejält samt fort. Så inge fisspelande blir det detta första snudd hela dygn...
hörs då man är hemma igen grabbar... och nåre ses man med på mässan..
MVH Tobbe |
Muse |
Posted - 2005/10/19 : 18:06:19 Vad Wolfgang?
Ang SACD´n? Jag blir nog lika nöjd med 2.2 mkII Men jag kan ju som sagt inte spela SACD då.. |
Creative Audio |
Posted - 2005/10/19 : 11:16:37 De var väl synd, Muse!
//W |
Muse |
Posted - 2005/10/19 : 10:26:36 Ja det har jag..
Trummvirvel...prrrrrrrrrrrrrrrrrrr, kadisch!
Reference 2.2 vart det! Men det var plånboken som avgjorde.. Är tvungen att lämna tillbaka Reference 2.0 idag..
Vill ändå passa på att tacka DVD-Huset för hemlånet, tack Matthias! |