HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Även Krell kan gå sönder..

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
CH Posted - 2003/11/24 : 16:42:40

Krell HTS har, bland mycket annat, ett videokort som hanterar Composite, S-Video o Component i PAL/NTSC, både progressivt o interlaced. Min HTS är dock stendöd på ingång 1, composite..så även om vi inte behandlar bild på forumet så är väl ett litet bildreportage på sin plats..

HTS'en är modulbyggd, så istället för att skicka apparaten på service så fixade Audionord o Björn Wiman ett nytt videokort till mig.
Har tidigare bytt kort i första generationens HTS, så jag är erfaren Krellreparatör..

Här ser vi det gamla kortet..

..å nu var det borta..

Hmm, vilket var det nu som var nytt..jag sätter i det som är minst dammigt..

Ooops, tappade kameran..

Gamla kortet påsat o klart, Audionord nästa.
Vad händer då Björn, åker det tillbaks till USA för felsökning eller blir det närmsta soptunna..

Nu så, allt ihopskruvat..fungerar det tro..?

JAA, composite1 fungerar som synes..

CH, oauktoriserad Krellreparatör
13   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
David A Posted - 2003/11/30 : 23:18:44
Måste hålla med CH att det är mycket robusta saker som inte direkt går sönder av sig själv. I mitt fall var det högtalarkablar som låg och svetsade emot varandra, därefter brann den stackars kanalen upp hos KAV-250 upp.... mycket ovanligt, och hos Nuklex hade dom aldrig varit med om nåt liknande. Men det var ju som sagt ett handhavande fel som inte kan skyllas på produkten. Och att byta en hel kanal i ett slutsteg är ju aldrig direkt billigt. Speciellt inte i dessa prisklasser. Tur att det finns drulleförsäkringar.
Oliver: Det var tur att det inte hände samma sak när du lyckades med samma groda. Kan ha tänkt mig minerna nere hos Nuklex om jag hade kommit in med ett till uppbränt KAV för reparation.
IcedEarth Posted - 2003/11/30 : 12:48:11
Kör du med en Draper du eller?? ser ut som en sån?

nin Posted - 2003/11/30 : 04:24:46
CH, Nästa år blir det en Sony G-70 eller kanske en av NEC's bästa. Då jäklar blir det bild som heter duga. DLP, vad är det för trams
CH Posted - 2003/11/29 : 21:01:06
quote:
Klart att Krell kan gå sönder,fråga David A.Hoppas bara att det gick på garantin annars lär det bli vatten och bröd en längre tid.Dom har de mest absurda reservdelspriser jag nånsin hört talas om.

Nejdå, trodde inte jag var den förste med trasigt Krell heller..

Däremot skall det nog till ren misshandel om det skall uppstå några större fel på Krells apparater..de ÄR rejält konstruerade...
Kan inte utesluta att det var jag själv som åstadkom felet ovan..fast jag erkänner förstås inget..

Absurda reservdelspriser..min erfarenhet är den rakt motsatta..?!?
Har du några exempel..?

oliver Posted - 2003/11/29 : 18:07:00
Klart att Krell kan gå sönder,fråga David A.Hoppas bara att det gick på garantin annars lär det bli vatten och bröd en längre tid.Dom har de mest absurda reservdelspriser jag nånsin hört talas om.
/////////////////// Sven-Åke ///////////////////
Dazzin Posted - 2003/11/26 : 19:02:41
Kul repotage!

Verkar väldigt kul med att ha modulbyggda apparater (och smidigt)

thompa Posted - 2003/11/25 : 22:46:34
Wadia-Broder! Det är väl inte en 22a

/Thomas
ekman Posted - 2003/11/25 : 19:50:32
väldigt läcker uppställning CH
Neodynium Posted - 2003/11/25 : 01:39:45
Nu blev man ju sugen på bio ljud igen!!

CH Posted - 2003/11/24 : 23:37:30
quote:
Vänta bara.... Har något på gång om X antal månader... Värdens bästa DLP???

Jaja, mycke snack o liten verkstad..
Pjotre Posted - 2003/11/24 : 17:27:21
quote:
Screenshoten säger dock inget om bildkvalitén..där kan alla DLP o LCD gå o gömma sig..

Vänta bara.... Har något på gång om X antal månader... Värdens bästa DLP???
CH Posted - 2003/11/24 : 17:00:14
Johan,
Japp, ljusstark som bara den..en Ampro 9", gammal hederlig och oslagbar CRT..

Screenshoten säger dock inget om bildkvalitén..där kan alla DLP o LCD gå o gömma sig..
johan.björklund Posted - 2003/11/24 : 16:49:48
Modulbyggt är melodin Vad för proj kör du med ?? Verkar vara bra drag i bilden även om det är ljust.

Johan , oauktoriserad Accuphase reparatör

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000