T O P I C R E V I E W |
LJN |
Posted - 2021/10/15 : 11:02:20 Är intresserad att prova en Raspberry Pi4 med DAC. Ser att Allo Boss 2 är välrenommerad med ett pris på runt 2400.- med frakt. Den med Moode programvara ser intressant ut. Har en server i nätverket med musikfiler på och använder nu LMS och en duet + touch enhet.
Eller är det någon bättre variant man ska titta på? |
4 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
AlfaGTV |
Posted - 2021/10/17 : 11:01:53 https://www.audiophonics.fr/en/open-source-streamers-c-6422.html På den här franska sajten kan du hitta ett bra utbud. Jag har haft den som kallas RaspDAC LTE med ESS 9038Q2M-dac. Den låter riktigt bra för pengen men det är ett elände att få strömbrytaren att fungera, beroende på val av mjukvara. Motsvarande DAC finns på eBay också, kostar runt 500:- och kan köpas med ett passande chassi. Jag har inte kommit mig för att köpa chassi så det ser illa ut men fungerar väl. Obs att du bör strömförsörja DAC o Pi via DAC'ens ingång, så det är en annan kontakt. |
LJN |
Posted - 2021/10/16 : 13:32:58 Bra input om värmeutvecklingen! Får titta över vad det finns för "färdiga" kit för PI3+ med DAC-kort. |
AlfaGTV |
Posted - 2021/10/16 : 12:40:55 Lennart, Pi4 blir för varm för sitt eget bästa, och med en HAT på blir det väldigt svårt att kyla den. Jag skulle välja en Pi2 (inget bluetooth eller WLAN-trams) eller en Pi3 (+) då dessa går mycket svalare. Allo gör prylar som jag upplever stabila och välljudande! |
Pac |
Posted - 2021/10/16 : 07:09:29 Jag kör en Pi2 som drive till en lös DAC och en Pi3 som nätverksspelare. Bägge går på plexplayer som lades ner för något/några år sedan men konstigt nog funkar de fortfarande ihop med min Plex-server.
Pi'en i sig är ju bara en lite dator så det som man skall lägga vikt vid är integrationen till det server-systemet man kör. Jag har kört Plex i många år och kommer att konvertera mina pajer när jag får tid att leta ersättning till plexplayern de går på för tillfället. |