HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Defekt inbyggt riia i Sansui AU7900

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
jeppe72 Posted - 2016/11/21 : 09:08:45
Hejhopp! Jag har ett besynnerligt problem med det inbyggda riiat. Det går ett tag, ibland och ibland är det knas direkt. Det som händer är att ljudet försvinner i ena kanalen. När det väl försvunnit hör man fortfarande lite korta knäpp nu och då. Som om det vore millisekunder av musiken som kommer fram helt random. Någon som har några tips? Kanske tips på någon i Umeå som kan hjälpa mig tycker riiat har fint ljud även om det inte spelar lika rent och med lika precis ljudbild som det externa Dynavox tpr2. Klangen är dock trevligare med det inbyggda och basen är mycket mer kontrollerad (känns det som)
5   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
jeppe72 Posted - 2016/12/16 : 16:29:36
Vilken omkopplare tänker du på?
manw Posted - 2016/12/12 : 12:21:05
Är det inte glapp i omkopplarna då? Har en sådan AU7900, en fantastiskt fin förstärkare, men tyvärr blev det en del problem med omkopplarna på min, så nu har den stått i några år.
jeppe72 Posted - 2016/11/26 : 21:29:57
Tack för tipsen
Pac Posted - 2016/11/26 : 16:16:46
Det låter som ett symptom som kan orsakas av en glapp lödning. Prova att löda om RIAA-steget.

elektronror Posted - 2016/11/26 : 10:23:50
Om jag inte misstar mig så är 2SA726 känd för att strula. Dock kan du börja med att rengöra ingångsvredet samt phono-knappen på baksidan.
2SA726 kan du byta ut mot KSA992.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000