HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Hjälp med OB

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
kyan Posted - 2015/01/02 : 14:43:16
Hej,

Jag har problem med ett par öppna bafflar. Basen är extremt klen, låter som ett ärtrör eller något.

Konstruktionen är i stort sett enligt Scorpions "Allemans OB" med A&D Audio R1524 som bashögtalare. Som mellanregister är det Peerless HDS PPB 830874 (6,5")

Jag har provat att mäta lite frekvensgång med telefonen (säkert inge bra, men det är vad jag har att tillgå). Det verkar dala från ca 150 hz och nedåt.

Jag har provat med och utan filter för att säkerställa att jag inte kopplat något galet. Men fenomenen kvarstår. Jag har också provat att addera 10 ohm serieresistans, kanske blev det lite bättre.

Vad kan man göra för att få lite mer domedagsbas? Kan det vara läckage mellan fram och baksida?

Med vänlig hälsning, Tobias
3   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
jonasz Posted - 2015/01/02 : 19:22:29
Om det beter sig lika med och itan filter är nog nåt på tok.

Jag använder photobucket.
kyan Posted - 2015/01/02 : 15:40:35
Hej,

Det är bara en spole 10mH och en kondensator 47 uF. Dock beter sig basen lika med och utan filter.

Kan jag lägga bilder på hififorum servern eller ska jag använda extern tjänst? I så fall vilken?

jonasz Posted - 2015/01/02 : 15:27:00
Du har satt 6mH spolarna i serie med varandra och inte parallellt?

Bild på filtret?

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000