HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Behöver hjälp med strömrenare

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
Roger.L Posted - 2013/09/22 : 19:27:43
Jag har skaffat en Ericsson strömrenare/stördämpningstransformator. Hoppas att någon här kan hjälpa mig att med information om denna fungerar till min förstärkare. Förstärkaren är en rörförstärkare Edison 60 Triod.
Om jag har förstått rätt så fungerar inte alla strömrenare till alla apparater. Detta beroende på hur mycket ström apparaten behöver. Som ni märker kan jag inte så mycket om detta ämne....

Någon som kan hjälpa mig?

På apparaten står det:
TYPE: NP? 500 E/12
IN: 220v AC 2,4A
50/60 HZ
OUT: 220v AC 500 VA


[URL=http://s263.photobucket.com/user/roger-lindberg/media/stroumlmrenare_zps5b4e4260.jpg.html][/URL]
4   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Ryssen Posted - 2013/09/22 : 22:07:37
Den ger ju värme till huset../vinterhalvåret..
HerrD Posted - 2013/09/22 : 21:58:06
Värt att tänka på med en isolationstrafo är att den har en förlusteffekt, den utvecklar alltså värme även när du inte har förstärkaren igång. Det kan kosta dig en del i elräkning om den är konstant kopplad till elnätet, kan vara läge att koppla på en strömlist med brytare. Koppla in den utan last och känn på den efter en timme sisådär så märker du om den blir varm. Jag testade med en 1KVA trafo hemma och den blev tämligen varm samt gjorde att automatsäkringarna gick när jag satte in den i väggen. Ägaren till trafon upplyste mig att han kunde se tydligt på elräkningen när han hade adderat sina isolationstrafos i systemet.
Roger.L Posted - 2013/09/22 : 20:01:08
Tack för svaret!
Hela höljet på "klumpen" är gjord i metall.
Joda Posted - 2013/09/22 : 19:46:39
Läste mig till att steget skulle dra 210W så du bör klara dig med 500VA vilket är 250-500W ungefär beroende på hur reaktiv lasten är.

Men kolla först hur varm den blir, många med plasthölje har svarta kanter där de sitter fast i trafon.
Hakade på en liknande fast med plasthölje till 4st trådlösa mickar och det gick inte att ta i den, kan inte tänka mig att den skulle varit överbelastad.
Ett par kylflänsar kanske om den skulle bli för varm.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000