HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Hjälp med koppling

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
Green77 Posted - 2011/11/20 : 16:00:08
Hej alla!

Skulle behöva lite hjälp med koppling. Har en 300bSE som jag kör direkt från DAC. Basklen när man har lite party, därför kör jag med sub då. Kör med en Y split för att dela signalen till rör och subben. Dock försvinner ganska mycket ljud från röret då, blir lite klockradio och den fina diskaten försvinner. Varför? Belastar subben ner signalen?

Har beställt ett litet förstegskort som jag tänkte använda för att justera lite ton ( ). Skulle man kunna beställa två chipampar (LM3886) och bara använda för att köra bas? Mina högtalare (Audiovector si3) har 3 ingångar som sitter ihop med ett bleck. Tänkte att jag delar bleckat och kör basen från chip och använder rör till mellan/diskant.
Skulle det fungera? Belastas signalen lika illa med denna lösning?

Tack //Daniel
3   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Stajo Posted - 2011/11/20 : 21:12:21
Du får förmodligen impedansproblem. Du kanske skulle prova att splitta med en trafo, någon som DACen orkar driva. Lundahl har säkert någon i sortimentet.

mvh
Staffan
Green77 Posted - 2011/11/20 : 20:40:32
Mm, det blir inget vidare med y spliten iaf. Det försvinner inget i volym men som sagt, det försvinner en hel del detaljer.. Vad tror ni om chipamp iden?
FForsman Posted - 2011/11/20 : 19:51:12
Hej Green77

Jag är lite osäker på din setup, om du ska köra biampat borde du väl ha ett klassiskt aktivt filter istället för en Y-split, eller?

/mvhff

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000