T O P I C R E V I E W |
mawi |
Posted - 2011/09/12 : 15:06:18 Har under ett tag funderat på att bygga med 15XA38Nd elementen när jag fick se "No Frills"byggsatsen..... Någon som har några bilder på skapelsen och hur trävarorna ser ut i kittet?
Skall man köpa allt vi No Frills eller plocka ihop själv?
// Mats
|
9 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
Ryssen |
Posted - 2011/09/14 : 19:09:12 Jaha får nog mala på med mina 8 tummare ett tag till... |
Bardis |
Posted - 2011/09/14 : 19:02:10 http://www.no-frills-audio.se/newspage.php?f=35 |
Ryssen |
Posted - 2011/09/14 : 18:10:12 Vad fiunner man priset på dessa talare? |
mawi |
Posted - 2011/09/14 : 17:22:13 Då blir det till att spara och sälja lite.... Men visst har det varit trevligt med lite stilstudier och detaljbilder.....
Någon som börjat bygga får gärna höra av sig och berätta hur det går!
Cheers // Mats |
opethic |
Posted - 2011/09/13 : 10:28:41 quote: Tror inte du kommer spara så mycket i pengar på att bygga själv. Jag vet att dom jobbat mycket med filtret till Caveman, och måste säga att dom lyckats väldigt bra. Tror att du får lägga mycket tid och pengar för att försöka få till ett sådant bra resultat med det elementet och lådkonstruktionen.
Absolut, filterkonstruktion är nog inget för amatörer som mig. OM jag bygger att par kloner så blir det aktiv delning, och om slutresultatet inte blir riktigt lika bra som originalet så gör det inget - man får väl jämföra med köpehögtalare för samma prislapp, och så är det ju kul att bygga. |
Levator |
Posted - 2011/09/13 : 10:13:59 Tror inte du kommer spara så mycket i pengar på att bygga själv. Jag vet att dom jobbat mycket med filtret till Caveman, och måste säga att dom lyckats väldigt bra. Tror att du får lägga mycket tid och pengar för att försöka få till ett sådant bra resultat med det elementet och lådkonstruktionen.
Min kompis har beställt byggsatsen så snart ska vi ha lite terapiarbete, ska bli skoj ;-)
Slutligen måste jag säga att för det priset så slår dom allt annat som jag hört.levande och dynamiskt om man ska använda hifivokabulär. Mvh Johan |
Bernt Jansson |
Posted - 2011/09/13 : 09:54:41 Här finns en del bilder på mina Caveboy under en lyssningskväll vi hade hemma hos mig. De är helt obehandlade, så som byggsatsen blir före ytbehandling. Det är för övrigt det par Caveboy som vi utvecklade delningsfiltret på.
http://www.no-frills-audio.se/viewtopic.php?f=93&t=129 |
FForsman |
Posted - 2011/09/13 : 07:54:46 Prisskillnaden på att bygga allt själv eller köpa byggsats är viktigt för oss som håller på med DIY. Själv har jag en ganska stram budget att hålla mig till. Men, när jag jämför snickeriet på de No Frills högisarna jag sett och mina egna skapaleser så är kvalitén på jobbet och passformen jättefin. Mycket bättre än jag själv lyckas åstadkomma. Hur mycket det är värt att betala för är förstås upp till var och en men tänkte det kunde vara värt att nämna.
/mvhff |
opethic |
Posted - 2011/09/13 : 07:45:54 Jag går själv i funderingar att bygga en Caveboy, eller kanske en Yggdrasil. Men jag har absolut inte råd att köpa färdigbyggda eller kit så det får nog bli ett försök till kloner.
Jag är dock ganska säker på att du för ett bättre resultat om du köper ett kit, det är väl ev. prisvärdheten som ökar något om man lyckas knåpa ihop något vettigt själv. |