T O P I C R E V I E W |
NirreFirre |
Posted - 2011/09/09 : 21:16:39 Hej, efter en väldigt ovarsam hantering av Posten har jag en fråga om att laga högtalarterminalerna på en X-A200R (bilder bifogade) förstärkaren:
Tror ni detta är möjligt till en rimlig kostnad och isf, löder man dit delarna eller byts hela "output plattan" ut med även de oskadade terminalerna? Är det nåt man kan göra själv (har lite lödkunskaper) utan risker?
Tacksam för åsikter i dessa lite skakiga ekonomitider :) /Niclas |
4 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
NirreFirre |
Posted - 2011/09/09 : 23:00:56 Sweet! Klockrena svar från alla, och Imperial, jag hör gärna av mig vid tillfälle (helg o nästa vecka fullbokade med jobb o familj) och ser om vi kan få till en träff. Puh, skönt att höra att det troligen är fixbart, trevlig helg allihopa. |
Bardis |
Posted - 2011/09/09 : 22:07:03 Säljer inte kjell O co en liknande terminal? Kallas Dubbel Polskruv. http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx?item=37890&path= |
sopwith |
Posted - 2011/09/09 : 21:49:13 tveksamt om du kan löda dit terminalerna igen, du kommer att behöva en hel del värme och risken att plasten i kontakterna smälter är stor. fundera på om MF har spare parts att skicka till dig för byte av hela kontakten, annars är ett alternativ att ta bort terminalen och kolla om man kunde få dit banan-honor istället. |
Imperial |
Posted - 2011/09/09 : 21:48:46 Tjenare!
Om du har vägarna förbi på Skeppsholmen imorgon kan jag byta kontakter å dig för en symbolisk summa. Droppa mig ett pm.
Mvh... |