HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Fel på cd spelare.

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
Wing Zero Posted - 2011/09/03 : 16:41:07
Har en gammal Pioneer cd spelare från mitten av 90-talet som inte vill funka mer. Vet igentligen inte vad som är fel på den mer än att när man stoppar in en cd skiva i den så gör den ingenting. Vill inte spinna igång skivan så jag misstänker att det är den motorn som har lagt av men det behöver inte vara det. Ni vet troligen mer än mig på sådant och om det är värt att laga den? Jag gillar den och hade gärna velat ha igång den igen.
Så tips eller rekommendationer är välkommet.

mvh: Kristofer
3   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Wing Zero Posted - 2011/09/05 : 12:23:28
Vet ej faktiskt med tanke på att cd:n e begagnad. När man trycker på play så hör man elmotorn klickar till men den vill inte snurra. misstänker själv att det är den som har gett upp.
finns inget gummiband alls utan motorn e i direktkontakt med cd skivan.
tror jag kastar den då och letar upp en ny cd om det inte är lönt att laga den. Synd för jag gillade den.
fixarstig Posted - 2011/09/04 : 08:42:59
Jag skulle först kolla om den har ett gummiband i driften. Det kan ha gått av pga åldern.
rannagarden Posted - 2011/09/04 : 07:05:26
Inte lätt att dra några slutsatser med så lite info. Har den blivit sämre över tid eller kom felet plötsligt? En vild gissning är på det mekaniska. Det brukar sitta en liten brytare som registrerar att släden åkt in och att skivan skall börja snurra/läsas. Kanske något vajsing där?

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.08 sekunder. Snitz Forums 2000