HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 cat 5 cat6 och nu cat7?

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
Gordi Posted - 2011/03/29 : 17:12:15
Ett par år sen började jag testa flättad cat5 senare även med cat6 kan inte säga att det fungerade bättre lr sämre än något med ungefär samma mängd koppar

Nu har jag fått tag på några meter cat7 vet inte riktigt vad jag vill testa med den

cat7 är väldigt skärmad så i datanät pot jordar man sk*ten ur den jag vill ju kunna göra det oxå men har ingen riktig jord i denna lägenhet

flättad cat7 skulle ju inte funka
7   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Magils Posted - 2011/03/30 : 07:19:45
jaha, jag som precis dragit cat6 i huset, dags att byta mao...?
Gordi Posted - 2011/03/29 : 21:03:18
Man får använda 3st cat5,6 lr 7 ,fast när det gäller 7 funderar jag på att inte flätta utan att "bara" bunta ihop 3 lr 5 binda ledarna och pot jorda skärmen =)
Gubben i Kalmar Posted - 2011/03/29 : 20:42:30

Hur "frätar man en "Cat7"?
Gordi Posted - 2011/03/29 : 20:14:38
Jag har testat både cat5 oskärmad och cat6 oskärmad och skärmadm jag tror dock att orginalideen är baserad på cat5 oskärmad

jag har en cat6 oskärnad i bruk just nu, men har funderingar kring cat7 och potentialjord
gerward Posted - 2011/03/29 : 20:02:51
ursäkta lite offtopic.

Men blev lite sugen på att fläta högtalarkabel, ngn speciell nätverkkabel man skall använda, skärmad eller oskärmad, cat5 eller cat6?

Är svalanders fläta ett bra alternativ?
http://www.svalander.se/tips_fakta/hifi-tips/kablar/flatarskola/

//Andreas
Gordi Posted - 2011/03/29 : 18:57:11
japp cat 7 nästan lika fet som cat1 fast jag har dom som högtalar trådar :)
more10 Posted - 2011/03/29 : 18:51:03
Min kompis Klas har bytt ut alla patchkablar, och kanske några dragna i väggen också, till cat7. Han har inte kunnat mäta upp någon hastighetsförbättring på sitt interna gigabitnätverk. Han har 730 Mbit/s. cat7 är betydligt grövre och således inte lika lätt att dra i rör.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000