T O P I C R E V I E W |
jaste |
Posted - 2011/03/29 : 13:51:59 Jag har länge haft ett par danska högtalare från Ste-ma av model Hexagon ståendes utan att göra mycket väsen. Skumkanterna på basarna är helt slut och den ena basen verkar vara helt död. Liggandes på hyllan bredvid ligger ett par philips ad9710 m8, jag petade dit en sån istället i ena lådan och det lät riktigt fint! Bredbandarna är från ett par carlsson v-1:or och jag hadde tidigare ambitionen att göra något annat kul men nu måste jag rensa lite och avsluta saker.
Är det någon som tycker det verkar vara en jättedum ide att fräsa ut hål och allt och helt byta ut de gammla basarna med 9710:orna?
Speak now or forever hold your silence
Diskanterna i högtalarna är peerless och det är jantzen kondingar i filtret men basarna har jag ingen aning om, den enda märkningen är ett instansat w eller ett m.
|
5 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
Gordi |
Posted - 2011/03/29 : 18:53:35 philipsarna blir nog ok dom oxå och Technics e bra grejer tycker jag :) |
jaste |
Posted - 2011/03/29 : 18:27:33 Va precis på väg att beställa kanter men märkte sen att ena basen är helt död. Har kört högtalarna hela dan och stortrivs, men ska man ha dåligt samvete över philipsarna, förtjänar dom mycket bättre?
Kör nu med min Technics SA-400K, försöker laga min beomaster 900 för att köra till istället |
Gordi |
Posted - 2011/03/29 : 18:06:19 set går ju att sätta nya kanter på elementen |
jaste |
Posted - 2011/03/29 : 17:24:33 Ja, jag hadde tänkt det från början men så vette fan vart jag ska hitta liknande basar, som jag ju inte vet något om?
Dom låter väldigt fint med philipsarna i men dom kanske också förtjänar ett bättre hem... |
Rolf Zetterberg |
Posted - 2011/03/29 : 16:41:47 Om jag hade haft de här högtalarna hade jag försökt hitta andra basar som åtminstone liknar originalen.Högtalarna är så pass ovanliga att de förtjänar det.Börjar man bygga om så slutar det ofta som skrot på tippen(precis som med bilar!) Jodå,jag har också gjort mina misstag som jag ångrar såhär efteråt....
Basarna är Peerless. |