HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 TS mätningar med LIMP - support?

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
FForsman Posted - 2010/04/29 : 15:23:43

Behöver lite hjälp med att få LIMP att funka.

Efter att ha läst tråden TS mätningar med LIMP har jag försökt få till mätningar men med klent resultat. jag har följt guiden så noga som jag kan men tyvärr ser mina kurvor allt annat än mjuka och fina ut.

jag har byggt den lilla jiggen och jag tror inte jag har några kallödningar och jag tror den är rätt kopplad. datorn jag har är en gammal XP med ett nytt ljudkort: Creative Sound X-Fi Xtreme Audio.

Vad gör jag för fel. Kan någon se det utifrån bilden nedan? Finns det några vanliga fällor som jag kan ha klampat i?

Tacksam för lite tips.

/mvhff
4   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
FForsman Posted - 2010/04/30 : 11:20:19
Elementet har stått på kanten av arbetsbordet med fri luft framför sig. Kanske ska det hänga fritt i luften istället.

Jag har inte förstått huruvida man ska kunna höra brus från elementet när man mäter det. Min setup brusar ganska högt. Det bruset kan säkert leta sig tillbaka, särskilt via resonanser om elementet har kontakt med underlaget. Ska pröva att hänga upp det bättre. Förstod nog inte hur känslig själva mätningen är.
Kan en sådan sak som en susande dator i närheten ställa till problem också?

Ska pröva i mer störfri miljö så snart jag får tillfälle.

/mvhff
Joda Posted - 2010/04/30 : 10:46:06
Har sett en del konstigheter när ett program har en ström öppen med tex 44100Hz och ett annat med 48000Hz.
Så prova att ändra.

Annars så ser det ut som brus eller liknande har letat sig in.
FForsman Posted - 2010/04/29 : 23:42:50
Ok, det ska jag pröva men som jag (miss)förstod manualen och tråden nämnd tidigare så var det just pink noise som skulle användas. . .
RuneStone Posted - 2010/04/29 : 19:37:54
Uppe till vänster står det Gen Pink PN, byt där till stepped sine.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.09 sekunder. Snitz Forums 2000