HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 TS mätningar med LIMP - support?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

FForsman
100.000-klubben

2593 Posts

Posted - 2010/04/29 :  15:23:43  Show Profile  Visit FForsman's Homepage Send FForsman a Private Message  Reply

Behöver lite hjälp med att få LIMP att funka.

Efter att ha läst tråden TS mätningar med LIMP har jag försökt få till mätningar men med klent resultat. jag har följt guiden så noga som jag kan men tyvärr ser mina kurvor allt annat än mjuka och fina ut.

jag har byggt den lilla jiggen och jag tror inte jag har några kallödningar och jag tror den är rätt kopplad. datorn jag har är en gammal XP med ett nytt ljudkort: Creative Sound X-Fi Xtreme Audio.

Vad gör jag för fel. Kan någon se det utifrån bilden nedan? Finns det några vanliga fällor som jag kan ha klampat i?

Tacksam för lite tips.

/mvhff

Ett forum blir till det som medlemmarna bidrar med. Skriv!

Edited by - FForsman on 2010/04/29 15:24:56

RuneStone
Member

1961 Posts

Posted - 2010/04/29 :  19:37:54  Show Profile  Visit RuneStone's Homepage Send RuneStone a Private Message  Reply
Uppe till vänster står det Gen Pink PN, byt där till stepped sine.

"syftet är som sagt att efterlikna ett transistorsteg.."
Go to Top of Page

FForsman
100.000-klubben

2593 Posts

Posted - 2010/04/29 :  23:42:50  Show Profile  Visit FForsman's Homepage Send FForsman a Private Message  Reply
Ok, det ska jag pröva men som jag (miss)förstod manualen och tråden nämnd tidigare så var det just pink noise som skulle användas. . .

Go to Top of Page

Joda
fd. David_Web, Klubbmästare, Svavel

1407 Posts

Posted - 2010/04/30 :  10:46:06  Show Profile Send Joda a Private Message  Reply
Har sett en del konstigheter när ett program har en ström öppen med tex 44100Hz och ett annat med 48000Hz.
Så prova att ändra.

Annars så ser det ut som brus eller liknande har letat sig in.

Is that him?
That's the buffet table.
Well, how can we be sure unless we question it?

The D just stands for digital. The amp turns itself on and off between notes to save power.
Yeah! I love reading, and my head isn't even close to the shape of an egg!
It's more the shape of an apple, or maybe an orange, but a BIG orange, more like a grapefruit really...

Är klubbmästare i SVAVEL.
Go to Top of Page

FForsman
100.000-klubben

2593 Posts

Posted - 2010/04/30 :  11:20:19  Show Profile  Visit FForsman's Homepage Send FForsman a Private Message  Reply
Elementet har stått på kanten av arbetsbordet med fri luft framför sig. Kanske ska det hänga fritt i luften istället.

Jag har inte förstått huruvida man ska kunna höra brus från elementet när man mäter det. Min setup brusar ganska högt. Det bruset kan säkert leta sig tillbaka, särskilt via resonanser om elementet har kontakt med underlaget. Ska pröva att hänga upp det bättre. Förstod nog inte hur känslig själva mätningen är.
Kan en sådan sak som en susande dator i närheten ställa till problem också?

Ska pröva i mer störfri miljö så snart jag får tillfälle.

/mvhff

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000