HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Trasig förstärkare

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
ambientzz Posted - 2010/01/13 : 14:58:20
Tjo

Har köpt en billig kina-förstärkare(Lepai) som jag ej får att fungera. Provat både med 12V batteri och diversa 12V-elimiatorer. Finns ingen säkring på den heller som skulle kunna ha gått. Nån som finner felsökning roligt kan få glädjen att kolla vad som är fel
Jag åker runt lite överallt i sverige men kan även posta den om önskas.
13   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
ambientzz Posted - 2010/02/18 : 13:57:18
gott. hoppas det funkar bra.
iMac Posted - 2010/02/18 : 11:08:05
Fick ett paket igår med en död Lepia

Kopplade in den till trafon nu o konstaterade att det var död, inte en uA ström.. Skruvade isär den o kollade lite snabbt på lödningarna, allt såg bra ut, mätte på strömbrytaren död, bytte till ny o vola lyser!

Ska koppla in det till mina piPar o se(höra) hur den låter
ambientzz Posted - 2010/02/13 : 12:06:16
gott PM:a adress så ska ja kolla va det kostar att skicka
iMac Posted - 2010/02/12 : 17:50:08
17 kan inte låta bli.. Är arbetslös så tid finns.. Tar den om det finns kvar!
ambientzz Posted - 2010/02/12 : 17:29:51
Vi omformulerar. Nån som vill ha en trasig förstärkare. Kan skicka den mot fraktkostnad.
RuneStone Posted - 2010/01/15 : 17:44:23
Har du någon gång varit på Swedenrock ? längst bort på campingen brukar vi bo, där har vi "Grogg-injected suicide HiFi". Ett litet stereobygge jag gjorde för ett par år sedan, drar nästan inge batteri alls och spelar bra högt, dock med en hel del dist, men vafan. Festival e ju festival, de ska låta skit
ambientzz Posted - 2010/01/15 : 16:50:25
RuneStone: Är inte vidare värst på att mäta. Har gjort en snabb okulär besiktning men såg inga direkt uppenbara fel.

Silvervarg: Jo jag åker förbi/genom/till Linköping flera dagar i veckan. Ge mig en adress så kan jag dumpa av den där. Ta den tid du behöver.

Bernt Jansson: Jo man för vad man betalar för.... Skulle ha den till en "festival-stereo" så ville ha nåt som inte drog mer än nån ampere.
Bernt Jansson Posted - 2010/01/15 : 08:29:32
Visste inte man kunde få en fungerande förstärkare för en hundring.
Fast den fungerade visst inte ändå.
silvervarg Posted - 2010/01/14 : 23:45:21
Såg att du bor i Norrköping, och det borde väl finnas en del forum-medlemmar där. Om du har vägarna söderut till Linköping så kan jag titta på den och se om det är något enkelt fel.
Dock kan jag behöva ha den några dagar i så fall eftersom jag normalt bara har möjlighet efter att barnen har somnat.
RuneStone Posted - 2010/01/14 : 19:11:20
Oj, svårt att säga.. Har du lyft på locket och tittat ? är du mätkunnig så du kan kolla så du har ström in ?
ambientzz Posted - 2010/01/14 : 15:56:47
Det är en ----> http://cgi.ebay.com/Lepai-TA2020-Class-T-Amp-Mini-Stereo-Amplifier-Adapter_W0QQitemZ250554838877QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item3a563b6f5d
Det händer inget. Ingen respons alls. Jag impulshandla den för länge sen och hade nästan förträngt den, men prova den för första gången nyligen utan nåt resultat.
Fuling Posted - 2010/01/13 : 21:27:40
Om det är ett bilslutsteg så kanske det behöver en remote-anslutning för att starta upp?
RuneStone Posted - 2010/01/13 : 21:07:16
Mera info. Vad är det för förstärkare ? Hemma, bil ? Modell ?
Vad händer ?

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000