HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Ersättningskuddar till hörlurar, frågor..
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

FBK
700.000-klubben

7356 Posts

Posted - 2024/02/01 :  22:33:27  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Hej
Det här med att köpa Ersättningskuddar till hörlurar är ju en smart sak.
Men är det verkligen samma kvalité på oavsett ifrån vilka man köper ifrån och det är verkligen olika leveranstider = en del kommer ifrån Kina förstår jag. Beställde en gång och det dröjde och sedan kom det krav ifrån Postnord på skatter och avgifter och sedan var de dyrare än om jag köpt ifrån Elgiganten. Men det verkar finnas firmor som han normala leveranstider och då finns uppenbart grejerna i Sverige, men är det samma kvalité ?
När man tittar på bilder så verkar det skifta i färg...
https://www.teknikdelar.se/produkt/oronkuddar-till-marshall-monitor-svart
https://storefy.se/produkt/oronkuddar-marshall-monitor-generation-1-2-cushion-kit/
Två firmor som är billiga och har snabba leveranser. Andra tar det ofta 3 veckor = import ifrån Kina med Postnords påslag.
Ps. Sedan om någon har en bra men billig hörlursförstärkare/DAC (äldre men bra) liggande i någon låda som kan säljas så Pm:a Prioriterar bas och dynamik framför extra detaljerade som det heter numera = hissad diskant. Vill ha homogen återgivning med botten. Kommer nog sätta ut en köpes annons på blocket vad det lider då jag utvärderar 3 stycken för tillfället.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.

Edited by - FBK on 2024/02/01 23:40:50

Passerati
Member

3448 Posts

Posted - 2024/02/02 :  15:33:12  Show Profile Send Passerati a Private Message  Reply
Beställ av återförsäljaren för att få original produkten?
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8245 Posts

Posted - 2024/02/02 :  15:40:28  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Jag beställde kuddar till mina HD650.(Från china).
Dom funkar jättebra när man lyssnar,när man tar av dom så ramlar den ena kudden av....

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7702 Posts

Posted - 2024/02/02 :  18:02:14  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
JAg har gjort det till mina Audeze och dom var bättre än orginalet och fanns att köpa i Sverige. Dekoni var tillverkaren som säljs av Transient Design

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Cyrus
Member

734 Posts

Posted - 2024/02/07 :  11:48:57  Show Profile Send Cyrus a Private Message  Reply
Skulle köpa ny kuddar till frugans B&W trådlösa P5 och frågade på Hifiklubben om pris.
Dem tog 280.- för kuddarna, per styck
Köpte ett par begagnade Sony WH-1000xm3 för en tusenlapp istället
Go to Top of Page

Passerati
Member

3448 Posts

Posted - 2024/02/09 :  12:24:09  Show Profile Send Passerati a Private Message  Reply
quote:
Cyrus
Skulle köpa ny kuddar till frugans B&W trådlösa P5 och frågade på Hifiklubben om pris.
Dem tog 280.- för kuddarna, per styck
Köpte ett par begagnade Sony WH-1000xm3 för en tusenlapp istället
Först gången jag hör talas om att kuddar till hörlurar säljs styckevis. Märkligt tilltag.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000