HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Ralph Lundsten
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7939 Posts

Posted - 2023/07/05 :  16:15:31  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Läste idag att Ralph har gått bort. Han blev 86 år.
Ralph var en pionjär inom den elektroniska musiken som han började med redan i slutet av 50-talet.
För mig blev han en inkörsport till den klassiska musiken.
Han släppte massor av skivor och själv tycker jag att låtarna var av blandad kvalitet. Jag gjorde därför blandband med låtar på 80-talet med det jag gillade av hans musik, senare när jag kunde spela in cd-skivor skapade jag två cd-skivor med vacker musik av Ralph. Mycket av hans musik kändes knutna till olika årstider och jag placerade låtarna så att man gick från vår genom sommar och höst till vinter.
Ett bra tillfälle att plocka fram dessa CDr skivor och uppleva lite vacker Ralph Lundsten musik igen.

Jag minns förresten att jag hörde honom sommarprata i radion. Han verkade vara en varm, jordnära och humoristisk person, en sådan som är väldigt lätt att tycka om.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2023/07/05 :  16:35:03  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
För att hedra honom ska jag spela vinylen "Lord of the Rings".

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000