HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Bandcamp
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7939 Posts

Posted - 2022/09/25 :  18:31:05  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Någon här som handlar skivor från Bandcamp?
En sajt där artister kan sälja skivor direkt till kund eller där man kan köpa musik för nedladdning.
Perfekt för mindre kända grupper.
Jag har börjat titta in där allt oftare.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"

solhaga
100.000-klubben

2666 Posts

Posted - 2022/09/25 :  19:22:22  Show Profile  Visit solhaga's Homepage Send solhaga a Private Message  Reply
Jag har handlat där, bland andra Billie Eilish, Courtney Marie Andrews och Dirty Loops.
Senaste året har det dock blivit Qobuz.
Bandcamp är fortfarande ett bra sätt att hitta ny musik.

Medlemspresentation.
Senast lyssnat.
Instagram.
Go to Top of Page

Imperial
Medlem i AÖ

2563 Posts

Posted - 2022/09/25 :  20:17:35  Show Profile Send Imperial a Private Message  Reply
Bancamp e suveränt.
Finns mycket kul musik där.

Rör å tillbehör när jag är med i matchen.
jbl2480@hotmail.com
Deltidare på Hifikit
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8243 Posts

Posted - 2022/09/25 :  20:20:40  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Har handlat lite av Mos Generator där.

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2022/09/26 :  10:52:07  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
köper ofta där eftersom jag ofta köper små bands musik och att jag vill slippa rippa cd. funkar felfritt för mig

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2022/09/26 :  14:50:37  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Det blir ofta väldigt kostsamt med tull, moms och sånt tyvärr, men ja, jag brukar köpa direkt av artisterna.

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7939 Posts

Posted - 2022/09/26 :  15:20:21  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Jag har bara köpt av svenska band hitintills.
Nyligen köpte jag hela Siena Roots katalog för nedladdning. Av någon anledning saknades en skiva i paketet så jag beställde den som fysisk skiva, vilket gick bra. Med skivan fanns ett kort med en länk till nedladdning. Jag kunde välja att ladda ned den i highres format.
Jag har också tidigare köpt Moon Safaris hela katalog för nedladdning.
smidigt.
En rolig sak är att Trettioåriga Kriget lagt ut liveinspelningar som gjordes av SR för programmet Tonkraft på 70-talet.
Det var så jag upptäckte TK och jag hade konserten från -76 på kassett länge som en kär ägodel.
Den blev sönderspelad, men nu kunde jag köpa inspelningen på Bandcamp.
Man kan alltså ge ut musik utan att ta kostnaden för att göra cd-skivor. Det öppnar ju upp möjligheter.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000