HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Focal Sopra no 3 – för 63 000 kr
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

kimson
Member

50 Posts

Posted - 2022/06/13 :  10:38:00  Show Profile Send kimson a Private Message  Reply
Årets klipp på Blocket!
Dessa borde väl ligga på det dubbla minst?

Inte på jakt efter högtalare, så ej kontaktat säljaren. Om man tänker göra det, så bör man nog vara lite försiktig.




Min anläggning:
Dali Epicon 6 - MBL C51 - Chord 2qute - Bluesound node 2i - div kablar

kimson
Member

50 Posts

Posted - 2022/06/15 :  07:12:33  Show Profile Send kimson a Private Message  Reply
Precis som jag misstänkte, det var naturligtvis ett bedrägeriförsök. En god vän berättade just att han kontaktat säljaren, som visade sig bo i Tyskland. Säljaren var (som vanligt) väldigt övertygande och förtroendeingivande. Föreslog Shiply som säker transportmöjlighet. När min vän fick fakturan, skickade han den till Shiply-support, som meddelade att det var en bluffaktura. Annonsen är nu bortagen.

Min anläggning:
Dali Epicon 6 - MBL C51 - Chord 2qute - Bluesound node 2i - div kablar
Go to Top of Page

AndersP
Member

1563 Posts

Posted - 2022/06/15 :  09:13:29  Show Profile Send AndersP a Private Message  Reply
Sånt där är fruktansvärt. Det verkar dessutom bli värre och värre med tiden. Ofta rör det sig dessutom om stora pengar. Jag handlar en del på ebay och betalar med Paypal. Har inte gått på någon nit hittills. Peppar, peppar....

Linkwitz Orion
Center: Ino Audio piM
Surround: 6 x Ino Audio a2
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000