HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Ljud på Nuntorps lantbruksskola - för oss?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2022/02/16 :  10:00:39  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Jag blev uppringd av en av ägarna till Nuntorps (fd) lantbruksgymnasium i Dalsland (Brålanda).
Han fråga mig om mina tankar på en "ljudhelg" fortfarande var aktuell och jags varade "Jag kollar"....

Nuntorp lades ned för några år sedan och eldsjälar har tagit över för att göra skolan till en sorts mötesplats ett bidrag till besöksnäringen och ett centrum för lokala krafter.

Min fråga gällde att låna/hyra ett antal rum för att samla HiFi/DIY-folk till en helg med HiFi/DIY, men frågan jag fick idag gällde ett kortare/längre engagemang med lösa tyglar, något som kunde locka folk (besökare), kanske vara pedagogiskt och kanske återkomma varje sommar.

Mer specifik än så kan jag inte bli, men frågar HF om några skulle känna för att låna lokaler (och i bästa fall kanske få ett litet honorar till ledaren) för att hitta på något att göra på en gammal skola ute på Dalboslätten under några dagar i sommar.


https://gronaklustret.se/ (LJUDSKÖTARUTBILDNING)


Jag har inte lovat något men ville ändå inte släppa tanken. Frågan ställer jag också till stollarna som håller på med musik på 99musik.

Idéer och synpunkter mottages.

highfive
Member

656 Posts

Posted - 2022/02/20 :  20:53:40  Show Profile Send highfive a Private Message  Reply
Låter grymt bra!

Med vänlig hälsning, highfive!

Edited by - highfive on 2022/02/20 21:23:38
Go to Top of Page

highfive
Member

656 Posts

Posted - 2022/02/20 :  21:50:18  Show Profile Send highfive a Private Message  Reply
#8221;Workshops#8221; med musik, syntar, extremt udda högtalare, med avseende på utseende och frekvensgång, open air#8230;

Jag är på!


Med vänlig hälsning, ho
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.08 sekunder. Snitz Forums 2000