HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Maskande volymkontroll - tänkbar orsak?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

abbot
Member

662 Posts

Posted - 2021/11/21 :  16:53:21  Show Profile Send abbot a Private Message  Reply
Har en hörlursförstärkare på besök - en Woo WA3. Plötsligt slutade volympoten fungera. Det går inte att påverka nivån alls. Ratten sitter fast på axeln som den ska och går att vrida på Det är en Alps-pot.

Kan det vara en lödning som har släppt? Jag kommer inte åt att se riktigt för det sitter elektronikskräp i vägen och apparaten är inte min och jag är en klåpare som inte ska pilla med elektronik.

Det är lite pinsamt när den inte är min. Jag vet ju att jag inte har orsakat något men ägaren kan inte veta...

Retfullt att nivån är lite under lyssningsnivå!

peterh
Semesterfirare

1056 Posts

Posted - 2021/11/21 :  18:57:41  Show Profile Send peterh a Private Message  Reply
Är det inte något annat reglage som kan manövreras ?
Go to Top of Page

abbot
Member

662 Posts

Posted - 2021/11/21 :  20:04:03  Show Profile Send abbot a Private Message  Reply
Inte som jag kan se. Men nu tog jag av bottenplåten igen för att se om jag kunde ha missat något som jag borde ha sett. Intet sådant stod att finna. När jag monterat på den igen och provade fungerade poten igen men ljudnivån höjs i ett tidigare skede. Ingenting är monterat så att det kan komma i kläm, det finns gott om plats för allt och allt är väldigt prydligt.

Det verkar som att om den ska ligga upp och ner behöver den göra det två gånger. Jag förstår ingenting men det är ingen ny upplevelse. Jag bara väntar på vad som ska hända härnäst.

Den är designad för 6AS7/6080 som output. Just nu provar jag två GEC CV4079 i adapter. De ska motsvara en 6AS7. Jag säger som han som fick prova vin på krogen. Han tittade på kyparen och sa: ' Ä'nte rövin'?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000