HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Quad Artera Pre - fråga
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

ollilaboratories
Member

466 Posts

Posted - 2021/10/27 :  11:44:14  Show Profile  Visit ollilaboratories's Homepage Send ollilaboratories a Private Message  Reply
Det är dags för mig att byta försteg, och jag har kikat på Quads Artera pre. Gällande features så passar det mig perfekt.. dock så har jag en fråga om nån äger en idag eller har testat hur volymen manövreras på frontpanelen. Jag spisar en hel del vinyl och vill att det ska vara snabbt och enkelt att sänka när man lägger på nålen, och sen drar upp igen när det ska spelas.

Ni som ev äger en, alt testat en hur upplever ni detta?

Har ingen möjlighet att testa en i affär, har inte hittat nån i min region skåne som har en i lager.

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2021/10/27 :  17:22:01  Show Profile Send Zombie a Private Message  Reply
Man trycker uppe och nere på displayen så höjs respective sänks volymen. Lite dålig respons, men jag har inte tryckt så himla mycket. (Justerar också när jag är framme och lägger på en skiva.)
Testade nu, inte så illa faktiskt, det funkar bra.

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket

Edited by - Zombie on 2021/10/27 17:44:18
Go to Top of Page

ollilaboratories
Member

466 Posts

Posted - 2021/10/27 :  20:44:35  Show Profile  Visit ollilaboratories's Homepage Send ollilaboratories a Private Message  Reply
Stort tack för feedback, var lite orolig att det skulle vara "meckigt" med peta på display vs snurra på sedvanlig volymratt. :)
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7346 Posts

Posted - 2021/10/29 :  21:53:40  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Hur tycker ni att den presterar för sitt pris ? Har ni jämfört emot något annat ? Jag såg den och blev nyfiken även om jag inte ska köpa nu.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7939 Posts

Posted - 2021/10/29 :  22:25:51  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Det låter som att du ska köpa ett försteg med en riktig volymkontroll!
https://www.blocket.se/annons/skane/accuphase_c_2420/93786398

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7346 Posts

Posted - 2021/10/30 :  00:17:55  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Tror nog att Quad:en duger bra.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2021/10/31 :  09:51:07  Show Profile Send Zombie a Private Message  Reply
Den är ett avsteg från Quads mjukare ljud och är tydligare osv.
För priset gör den det den ska och går även att hitta på rea. (Köpte min i Finland.) För dem som oroar sig för 4066-chipen sedan 34/44 änvänder nu Artera reläer i stället.

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket

Edited by - Zombie on 2021/10/31 09:54:32
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7346 Posts

Posted - 2021/10/31 :  20:33:19  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Då är den något för mig när jag får råd.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

NewMount
Member

268 Posts

Posted - 2021/11/10 :  21:30:15  Show Profile Send NewMount a Private Message  Reply
Verkar som om de tänkt att man mest skall använda fjärren till Artera Pre, vilket väl är OK.

Halva priset på hifi-freaks.se:

https://hifi-freaks.se/stereo/forstarkare/quad-artera-pre.html

Gärna en Ferrari, men först en bra stereo
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7346 Posts

Posted - 2021/11/10 :  21:58:11  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Det vanliga priset ska vara 9990kr. Vanliga butiker tar den summan, så jag skulle valt dem framför en "nätbutik".

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

NewMount
Member

268 Posts

Posted - 2021/11/11 :  09:55:14  Show Profile Send NewMount a Private Message  Reply
OK, tack för info. Det är alltså hifi-freaks som kör med innovativ prisannonsering...

Gärna en Ferrari, men först en bra stereo
Go to Top of Page

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2021/11/12 :  21:03:20  Show Profile Send Zombie a Private Message  Reply
Lite black Friday-stuk över det. Troligen inte ens lagligt.

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7346 Posts

Posted - 2021/11/12 :  21:18:45  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Ja, man tycker det är i mesta laget och därav skulle jag aldrig handla av dem. Ärlighet lönar sig i längden. Jag rekommenderar denna butik starkt då jag tycker de är hjälpsamma osv osv och då bor jag i Stockholm så jag har aldrig besökt den fysiskt. https://www.hifi-punkten.se/produkt/quad-artera-pre

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000