Author |
Topic |
Micke Y
100.000-klubben
7711 Posts |
Posted - 2022/12/31 : 15:56:42
|
den måste jag kolla på
Micke |
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan. |
|
|
Micke Y
100.000-klubben
7711 Posts |
Posted - 2023/01/01 : 15:48:06
|
nu har jag kollat och det finns fler saker som han gjort som jag måste kolla på, helt klart. Typiskt tidig Rainbow
Micke |
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan. |
|
|
Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben
7949 Posts |
|
Björn-Ola
7949 Posts |
Posted - 2023/01/05 : 19:19:41
|
Jag har sett Dio ett par gånger, första gången var med Rainbow 1977. Jag minns att vi fick vänta länge, ett par timmar, innan de behagade komma upp på scenen. Jag frågade en vakt varför de dröjde så länge och hon svarade att de sitter och dricker whiskey. Jaha, ja då så. Naturligtvis måste de dricka whiskey, de är ju rockstjärnor. Det fattade man ju. När de väl drog igång så körde de i princip samma show som dokumenterades på Rainbow Live albumet. Ronnie var stolt över den för den tiden avancerade regnbågen som de kunde få att lysa i alla färger med rullande mönster. När de beställde den hade de definitivt ordning på tum och meter, för stor var den. Han berättade och demostrerade lite av vad den kunde göra. Han berättade inte om att den var ett helvete att transportera och att den skapade sådana elektriska störningar att brummet ibland överöstade gitarrljudet. Lyckligtvis inte den kvällen. Andra gången var när Deep Purple turnerade med en symfoniorkester i början av tjugohundratalet och Ronnie var med som gästartist. Första tredjedelen av konserten körde de låtar från deras soloalbum och Ronnie sjöng några av deras låtar och Rainbow in the dark. I avslutningen sjöng han och Gillan Deep Purplelåtar tillsammans. Undrar varför han följde med på turnén men de var ju kompisar. |
"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker" |
|
|
Björn-Ola
7949 Posts |
Posted - 2023/01/13 : 03:55:15
|
Har beställt Transatlantics nya konsert film. Från deras troligtvis sista turné förra året. Man har släppt lite smakprov på Youtube. https://youtu.be/7kHEtZNPtsQ Kan knappt vänta.
Senaste albumet var ju suveränt. Här finns det på Youtube https://youtu.be/N5tOLPWdI8s
|
|
|
Björn-Ola
7949 Posts |
Posted - 2023/01/15 : 22:04:59
|
Jag tror aldrig jag någonsin sett Ritchie Blackmore tala till publiken och presentera låtar. Inte hans grej, helt enkelt. Döm om min förvåning#8230;
https://youtu.be/Vwm1PrKbG1s
|
|
|
Topic |
|