HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 En liten rättelse
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Trassleriet
Starting Member

21 Posts

Posted - 2021/04/13 :  20:35:15  Show Profile Send Trassleriet a Private Message  Reply
Tar ett tag att lära sig skriva här
Japp, Corona menar jag. Tror de flesta är så trötta på det här. Själv har man hostat så man vrängt sig ut och in, mått skit i 6 veckor. Men ingen Corona.
Bor egentligen i Robertsfors, 6 mil norr Umeå. Men ingen vet vars det är om man inte har relation med mellersta Norrland.
När Maria Andersson var o lira hos Plura, sa hon att det var en stor skylt ute vid E4. Sahara Hotnights hemkommun. Alla skrattade. 2 dagar senare var skylten nedtagen.

En fet häst och en vacker hustru är inte bra för en fattig bonde.
Norskt ordspråk.

Ampalang
fd. drbob

1136 Posts

Posted - 2021/04/13 :  21:22:01  Show Profile Send Ampalang a Private Message  Reply
Du snappar nog upp det snart, även jag tycker knapparna för #8221;new topic#8221; och reply to topic) ligger lite väl nära varandra emellanåt.
Välkommen oavsett.
Go to Top of Page

Trassleriet
Starting Member

21 Posts

Posted - 2021/04/14 :  16:34:31  Show Profile Send Trassleriet a Private Message  Reply
En dum fråga. I egenskap av expert på dem, så vet jag det iaf. Skrev jag på fel sida? Vilken är allmänna sidan där man surrar?

En fet häst och en vacker hustru är inte bra för en fattig bonde.
Norskt ordspråk.
Go to Top of Page

lampuradio
Member

886 Posts

Posted - 2021/04/14 :  21:03:37  Show Profile Send lampuradio a Private Message  Reply
Den här sidan är rätt "allmän", kan man nog tycka, fast det är ju lite ljudfokus i botten. Inklusive utsvävninger, liksom...
Go to Top of Page

AndersP
Member

1563 Posts

Posted - 2021/04/15 :  19:31:18  Show Profile Send AndersP a Private Message  Reply
Men det finns en fikastämning som inte får störas. Jag tolkar det som att eventuella diskussioner måste vara lugna och sansade.

Linkwitz Orion
Center: Ino Audio piM
Surround: 6 x Ino Audio a2
Go to Top of Page

Trassleriet
Starting Member

21 Posts

Posted - 2021/04/16 :  22:51:46  Show Profile Send Trassleriet a Private Message  Reply
Gott. Vill inte vara o trampa där man inte bör vara. Fikastämning är inte att förakta. Den är liksom helig utsvävningar och hjärtliga diskussioner är ju bara trevligt

En fet häst och en vacker hustru är inte bra för en fattig bonde.
Norskt ordspråk.
Go to Top of Page

knallis
Starting Member

46 Posts

Posted - 2021/04/17 :  19:18:32  Show Profile Send knallis a Private Message  Reply
Trevligt med en till från kommunen,Robertsfors alltså, i detta eminenta forum. Bara vi får någon sorts normaltid igen, så kanske man kan träffas.....

Soffpotatis jag? Jag spelar ju vinyl.
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7355 Posts

Posted - 2021/04/17 :  20:59:29  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
quote:
Men det finns en fikastämning som inte får störas. Jag tolkar det som att eventuella diskussioner måste vara lugna och sansade.

Eller bemöter du andra som du själv vill bli bemött. Eller så skriver du inte sådant som du aldrig skulle säga till någon IRL.
Ömsesidig respekt är ju också en bra början, ja det finns många sidor som man kan baka in i fikastämning. Och de som aktivt skriver här vet att man kan diskutera utan problem när man tänker på det jag skrivit och det är inget problem alls för de som vet vad vanligt folkvett är.
Men vet man inte vad det är för något så finns det andra ställen.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Trassleriet
Starting Member

21 Posts

Posted - 2021/04/20 :  23:23:34  Show Profile Send Trassleriet a Private Message  Reply
Trevligt. Hade varit jättetrevligt. Man lider att inte kunna ventilera personliga och höra andras åsikter och tankar
Inne på min 7 vecka med hosta, skallebank och en röst som värsta målbrottet. Mer kraxande. Men ingen Corona enligt test.

En fet häst och en vacker hustru är inte bra för en fattig bonde.
Norskt ordspråk.
Go to Top of Page

Trassleriet
Starting Member

21 Posts

Posted - 2021/06/25 :  23:54:47  Show Profile Send Trassleriet a Private Message  Reply
Hoppas alla haft en bra midsommar. Vi hade iaf tur med vädret häruppe.

En fet häst och en vacker hustru är inte bra för en fattig bonde.
Norskt ordspråk.
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7355 Posts

Posted - 2021/06/26 :  00:02:40  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Det är varmt, bra för dem som gillar det. När jag åkte hem nu ikväll så har det varit regn fritt i Stockholm till jag kom till Essingeleden, då öste det ner tills jag kom till E4an då var det snustorrt, dvs ett lokalt regnväder Och det har varit helnyktert som vanligt, men ikväll var jag sugen på en öl, så jag får gå till systemet i veckan så det finns hemma.
Go to Top of Page

Trassleriet
Starting Member

21 Posts

Posted - 2021/06/26 :  13:21:32  Show Profile Send Trassleriet a Private Message  Reply
Vi har inte så varmt här i mellersta Norrland. Pendlat mellan 20-25. Så klart godkänt. Låter som en ok midsommar då. Själv tittade jag på en film till sillen.

En fet häst och en vacker hustru är inte bra för en fattig bonde.
Norskt ordspråk.
Go to Top of Page

Trassleriet
Starting Member

21 Posts

Posted - 2021/08/22 :  23:15:29  Show Profile Send Trassleriet a Private Message  Reply
Hej.
Är det nån som personlig erfarenhet av RIA steg? Mitt är uppenbarligen trasigt, ska kolla mer i veckan.
Efter vad jag hört och förstått för rimliga pengar hör man ingen större skillnad. Får upp i bra mycket för det ska märkas.
Spelar det nån roll om det står bara Rega eller DeLuxe på?
Även om det #8221;behövs#8221; en stor trafo eller duger med en vanlig eller rent av med en USB laddare?

En fet häst och en vacker hustru är inte bra för en fattig bonde.
Norskt ordspråk.
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2021/08/23 :  07:27:33  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Flyttat till lämpligare tråd....

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd

Edited by - AlfaGTV on 2021/08/23 07:41:12
Go to Top of Page

Trassleriet
Starting Member

21 Posts

Posted - 2021/08/23 :  11:28:33  Show Profile Send Trassleriet a Private Message  Reply
Menar du min fråga? Förstår inte det här systemet så vet inte vars jag ska gå för en sån här sak.

En fet häst och en vacker hustru är inte bra för en fattig bonde.
Norskt ordspråk.
Go to Top of Page

lampuradio
Member

886 Posts

Posted - 2021/08/23 :  15:29:54  Show Profile Send lampuradio a Private Message  Reply
Jo, det avsåg din fråga om RIAA-steg. Den har nu en egen rubrik och några kommentarer.
Go to Top of Page

Trassleriet
Starting Member

21 Posts

Posted - 2021/08/24 :  02:52:55  Show Profile Send Trassleriet a Private Message  Reply
Kanon. Men vet f-n inte hur jag hittar dit. Seriöst

En fet häst och en vacker hustru är inte bra för en fattig bonde.
Norskt ordspråk.
Go to Top of Page

lampuradio
Member

886 Posts

Posted - 2021/08/24 :  07:25:16  Show Profile Send lampuradio a Private Message  Reply
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=97042

HiFiforum.nu-Mångfaldens forum/HiFidiskussion

Där är tråden.
Go to Top of Page

Trassleriet
Starting Member

21 Posts

Posted - 2021/08/24 :  11:05:42  Show Profile Send Trassleriet a Private Message  Reply
Tackar. Jättesnällt. Uppskattar det verkligen. Nu kanske jag kan förstå lite mer.

En fet häst och en vacker hustru är inte bra för en fattig bonde.
Norskt ordspråk.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000