HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 SÅLD! Kuzma Stabi m Stogi arm & Benz Micro pickup
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Stefaeri2001
Member

563 Posts

Posted - 2021/04/05 :  14:10:31  Show Profile Send Stefaeri2001 a Private Message
Hej,

min far har tyvärr lämnat oss och eftersom jag haft mycket utbyte av detta forum erbjuder jag denna skivspelare här först.

Detta är en Stabi S spelare (ca 11 000 då, kostar 18 000 kr ny idag) med en Stogi S arm (då ca 6 000 kr), det sitter dessutom en fullt fungerande Benz Micro MC Glider 2 på armen (då ca 6 500 kr), med naken nål. Vacker tillhörande singeladapter samt dammskydd i plexi finnes.

Bilder på spelare och pickup skickas vid intresse.

Info från handlare: https://www.ljudmakarn.se/view.asp?art_id=424&menu=2

6moons review: https://6moons.com/audioreviews/kuzma/kuzma.html

Kvitton, manualer och mätning av pickupen finns.

Pris är 7 000:- vid avhämtning. Den finns i Härnösand.

Skicket är bra och spelareren närmar sig 20 år men är sparsamt använd. Endast 1 ägare/1 uppställning. Spelaren kan förstås prövas på plats efter överenskommelse. Provspelad av undertecknad och den låter riktigt fint!


Edited by - Stefaeri2001 on 2021/04/05 15:57:35

DavidS
Member

389 Posts

Posted - 2021/04/05 :  14:33:32  Show Profile Send DavidS a Private Message
Hej!

Tråkigt att höra om din far, beklagar.

Jag tycker att det låter lite för billigt med 7000:- för en komplett skivspelare från Kuzma.

Väljer du att sälja för det priset så köper jag den gärna, har en arbetskamrat som bor i Härnösand och jag hoppas därför att han kan hämta upp den.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000