HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Utpressningshot via mejl
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Rolf-san
Member

2137 Posts

Posted - 2021/02/15 :  18:58:10  Show Profile Send Rolf-san a Private Message  Reply
Är det någon mer än jag som fått utpressningshot?
Det är någon som tycker att jag tittar på en massa porr och har filmat mig under dessa sessioner.
Eftersom jag inte tittar på porr så vet ju jag att det inte stämmer.
Fick ett sådant mejl idag och har fått det en gång tidigare för några månader sedan.
Naturligtvis vill de ha pengar: $ 1650 i bitcoinekvivalenter.
Har angivet en bitcoinplånbok.
Avsändaren är mycabbage snabela carbotrade-spa.com.

Polisanmäla?

När elefanterna slåss, så trampas gräset ner.

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2021/02/15 :  19:01:05  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
FÖRST IDAG???????????!!!!!!!!!!!!!!!

Sådan där skit har kommit i vågor de senaste 3 åren.
Go to Top of Page

Rolf-san
Member

2137 Posts

Posted - 2021/02/15 :  19:13:23  Show Profile Send Rolf-san a Private Message  Reply

När elefanterna slåss, så trampas gräset ner.
Go to Top of Page

hifikg
Member

134 Posts

Posted - 2021/02/15 :  21:51:56  Show Profile  Visit hifikg's Homepage Send hifikg a Private Message  Reply
Jag har alltid en mask för ansiktet, den föreställer grannen, han kan ha#180;t!

Sitter nöjd. Faktiskt.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2021/02/15 :  22:06:16  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Det roliga är ju det där med att de hackat webkameran och spelat in när jag sitter och XXXXXXXX X XXXX XXXX. Men jag har inte ens en webkamera. Idioter!
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7346 Posts

Posted - 2021/02/15 :  22:23:13  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Något sådant har jag som tur är inte råkat ut för, är redan så trött på allt annat skit man får i mail boxen.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7939 Posts

Posted - 2021/02/19 :  23:44:51  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Jodå, och jag har heller ingen web kamera.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6793 Posts

Posted - 2021/02/20 :  12:05:04  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
Jodå det känner man igen jag struntade dumheterna men de envisades att skicka påminnelse i två och ett halvt år men jag kan tänka mig att en del går på det och betalar annars hade de nog inte fortsatt.

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

peterh
Semesterfirare

1056 Posts

Posted - 2021/02/20 :  12:40:58  Show Profile Send peterh a Private Message  Reply
Det är inga "hjärnor bakom dessa utan en applikation. Det som alltid hjälper är att blocka avsändaren som spam.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000