HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 Stridbeck TLS-6
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

DrBoar
Member

456 Posts

Posted - 2021/01/04 :  19:52:45  Show Profile Send DrBoar a Private Message  Reply
Då jag vill bereda plats för nya stora högtalare så säljer jag mina Stridbeck/Tyrland högtalare

Jag ser helst att de i sin helhet får ett nytt hem än att stycka dem och sälja av elementen på Tradera.
Så hämtning i Stockholm är det enda rimliga alternativet (möjligen skulle jag mot rimlig ersättning kunna leverera till närliggande städer)

Stridbeck TLS-6 (mycket lika IMF TLS högtalare men med andra mellanregister)



Inga skönhet men de är välbyggda och med rätt förstärkare låter de mycket bra

Det är ett grunt jack i ena KEF basen och skydden på superdiskanterna är borta. Fast de verkar säljas utan detta nuförtiden
https://www.wilmslowaudio.co.uk/coles-ce-4001k-super-tweeter-7ohm-2796-p.asp

Bilder på högtalare, impedanskurvor och frekvensmätningar länkas
https://imgbox.com/g/Kyrm3dBmu2


Trögdrivna och med kapacitiv fas vid nära 5 ohm 60-100 Hz så kräver det potenta slutsteg för att komma till sin fulla rätt. Men mer modesta steg som Technics SH800 och Cambridge Audio P500 funkar helt OK.



Närfältsmätningarna visar att pipas grundresonans är ca 25 Hz och att KEF basarna delas vid 200-300 Hz. De mycket linjära Audax elementen spelar mellan 200 -2000 Hz. Över 3 kHz till 13 kHz Celestion diskanter och slutligen superdiskanter sista oktaven upp.

Ny skissar jag på något inspirerat av Heco Dreiklang och för det behöver jag plats, mycket plats.

För 1500 kr byter de ägare vid avhämtning


Edited by - DrBoar on 2021/01/04 22:19:04
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000