HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Nu är det allvar, angående Covid19
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

FBK
700.000-klubben

7355 Posts

Posted - 2020/10/22 :  16:52:19  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Jag är mycket förvånad över dagens beslut när det gäller våra gamla och jag tror nog att många med mig undrar över detta mycket konstiga beslut. Min mor har bara åkt på läkarbesök i mask och något fåtal besök i centrum. Men jag sade till henne i förgår att hon ska använda dubbla masker av hennes egna om hon MÅSTE till centrum och att hon använder de masker hon fått av mig (de allra bästa som jag också använder när jag ska åka och handla hos henne) när hon ska åka Taxi till läkaren osv. (hon har svårt att gå så hon har färdtjänst)
Och jag har varit över hur unga personer och upp långt i 20-års åldern beter sig under denna pandemin. De verkar skita fullständigt i att vi lever under extrema förhållanden och de bryr sig inte det minsta. Det har kommit till en gräns att jag nog kommer säga till dem jag ser när jag är nere på byn när de står i klungor och larvar sig. Och jag uppmanar alla som läser detta att påpeka för alla i sin närhet och släkt vänner osv. och tänker då på yngre människor att det måste skärpa till sig för om inte det görs så hamnar vi där vi var i våras. Flera länder i Europa har ju redan kommit upp i samma mängder som i våras, så det gäller nu att tänka så att vi inte hamnar i den sitsen också. Vi kan inte slappna av alls och jag tänker särskilt på dem som jobbar inom vården, de ska inte behöva gå igenom igen det som de fick uppleva i våras. Min mor träffar mig vad 14:e dag ungefär och vi har daglig kontakt på telefon och hon och hennes grannar som också är gamlingar säger hellre psykiska ohälsa än att bli smittad eftersom risken att dö är så stor. Därför misstänker jag att i kvällens telefonsamtal så kommer hon säga att det här var inget klokt beslut. För det kommer dör fler äldre nu som har haft svårt med isoleringen och som kommer ta sig ut mer i samhället. Men de kan skydda sig bra om de köper ordentliga masker. Men jag har sett gamlingar nere på byn som inte har haft några masker och det ser jag som mycket oklokt även om vi i Vallentuna nästan är bäst i Stockholm på få smitotal och dödstal. Jag kommer inte sänka garden utan höja den nu när Covid fall ökar markant. Och jag tror att regeringen kommer komma med mer åtstramningar snart när de ser att fallen i Sverige ökar, för det kommer det göra då det ökar i andra länder på ett kraftigt sätt.Tack för ordet, en Per som är mycket oroad av utvecklingen.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000